Spoločnosť PepsiCo Inc. oznámila, že plánuje celosvetovo znížiť množstvo cukru vo svojich nápojoch. Medzi hlavné dôvody patrí kritika kvôli nárastu obezity vo svete a snaha o ochranu životného prostredia, píše agentúra Reuters.
Newyorská spoločnosť chce do roku 2025 výrazne znížiť množstvo cukru v dvoch tretinách nápojov, ktoré ponúka. Tieto nápoje by tak mali obsahovať 100 kalórií alebo menej z pridaného cukru na 355 mililitrov výrobku.
V posledných rokoch svetové vlády a zdravotné organizácie zosilneli tlak na spoločnosť PepsiCo a jej konkurenta Coca-Colu. Vinia ich zo svetového nárastu obezity a cukrovky.
Podľa PepsiCo sú súčasné plány obmedziť cukor v nápojoch oveľa ambicióznejšie ako v minulých rokoch. "Veda išla dopredu," povedal agentúre Reuters vedúci pracovník PepsiCo v oblastiach vývoja a vedy Mehmood Khan.
Uviedol, že dnes existujú nové príchute, pri ktorých je potrebných menej pridaného cukru. "Nejde len o sladidlá, ale aj o prísady v príchutiach a o to, ako sa s nimi naučíme zaobchádzať," dodal.
Svetová zdravotnícka organizácia v októbri odporučila vládam uvaliť daň na sladené nápoje s cieľom znížiť ich konzumáciu a zlepšiť zdravie vo svete. Vo Francúzsku a v Mexiku taká daň už existuje. Spoločnosti, ktoré obchodujú so sýtenými nápojmi, sa však dani bránia.
Hoci je PepsiCo známa predovšetkým vďaka Pepsi, kolové nápoje tvoria iba 12 percent z jej ročných príjmov, ktoré dosahujú 63 miliárd dolárov. Sýtené nápoje ako Mountain Dew tvoria 25 percent príjmov a zvyšok obratu je z vody, ovocných džúsov a slaných pochutín.
Spoločnosť tiež plánuje obmedziť množstvo sodíka a nasýtených tukov v produktoch a efektívnejšie pracovať s vodou. Pokiaľ budú plány úspešné, tak PepsiCo do roku 2030 zníži svoje emisie skleníkových plynov o 20 percent.