22.09.2006, 00:00

Slovenské politické strany majú už dlhší čas problém inteligentným spôsobom zaujať rómskeho voliča. Namiesto štandardnej volebnej kampane predvádzajú "reštavráciu", kupovanie hlasov hostením a alkoholom. Mimo iných zlých efektov takéhoto správania takáto predvolebná kampaň nepomáha ani resocializácii tejto skupiny obyvateľstva.
S mobilizáciou rómskych voličov majú dokonca problémy aj samotné rómske strany, tu je však problémom viac hašterivosť a nedostatok prostriedkov. Veľké parlamentné strany po zrušení obmedzení výdavkov na volebnú kampaň nedostatkom finančných prostriedkov netrpia, no napriek tomu je mobilita Rómov nízka.
A možno na získanie rómskeho voliča nie je ani potrebné zameriavať sa na menšinovú politiku alebo sľubovať v rámci návštev osád modré z neba. Na víkendových voľbách vo Švédsku bola jedna skutočnosť veľmi zaujímavá: politické strany, minimálne tie najväčšie, ponúkali svoj program v mnohých jazykoch. Niektoré aj v dvadsiatich.
Slovensko síce nie je taká imigrantská krajina, ale prečo by nemohli naše politické strany informovať o svojich zámeroch v rómčine alebo rusínčine? Ak mohla doteraz vládnuca švédska Sociálna demokracia ponúkať informácie v rómčine, prečo by nemohli naše politické strany? Veď Rómov na Slovensku žije viac ako vo Švédsku. Ako mnoho vecí na Slovensku, ani táto nie je o finančných prostriedkoch, ale o snahe a chcení, ktorého je na Slovensku pramálo. Alebo je to záležitosť stereotypov a predsudkov.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. november 2024 17:35