Netflix, ktorý bol zatiaľ naozajstným kráľom streamovaného obsahu, teraz bude čeliť konkurencii, ktorú po prvý raz musí brať smrteľne vážne. Je to totiž spoločnosť, ktorá je v podstate modlou pre rad ľudí. Tou spoločnosťou je Apple.
Netflix sa v poslednej dobe stal terčom predajných pokynov a stratil takmer 20 percent svojej hodnoty. Je to spoločnosť, ktorá ktorá je síce veľmi volatilná, tak ako ostatné, ktoré rýchlo rastú. Ale tentoraz za tým stojí aj niečo iné a to práve pripravovaný vstup Apple do odvetvia, ktorý to myslí smrteľne vážne.
Pre obsah pre svoj stream si nešiel nikam inam než do Hollywoodu. V posledných týždňoch Apple vraj prekonal niekoľko kôl rokovaní s výkonnými predstaviteľmi filmového priemyslu z Hollywoodu s tým, ako sa stále viac zaujíma o možnosť produkcie unikátneho obsahu pre Apple. Vstup do odvetvia Applu však ešte chvíľu potrvá.
Dôvodom môže byť nižší počet jednotiek Apple TV na ktorom by nová služba mala bežať. Ale hlavne to majú byť prieťahy v rokovaní s jednotlivými dodávateľmi obsahu. Apple pôvodne chcel predstaviť svojou streamingové služby spoločne s novou Apple TV. Čo sa bohužiaľ nestalo a Apple pravdepodobne zatiaľ predstavil len novú Apple TV a so službou príde až budúci rok.
Apple môže svojou prítomnosťou na trhu s online videom kompletne prevážiť trh na svoju stranu. Apple je obrovská spoločnosť, ktorá má až neuveriteľne lojálnych zákazníkov, hodnotný a obdivovaný brand, má dobrú povesť čo sa služieb a tovaru týka a v neposlednom rade sedí na 200 miliardách dolárov v hotovosti, ktoré keby sa dali do pohybu, mohli by si kúpiť priamo jedno zo štúdií. Aby sme pochopili, že je to ako príbeh o boji Dávida s Goliášom, treba povedať, že trhová kapitalizácia Netflix je 42 miliárd dolárov. Apple si môže kúpiť Netflix štyrikrát, hneď teraz v hotovosti.
Napriek tomu je Netflix jednička na trhu, ktorá prešla tŕnistou cestou za čo teraz, povedzme až oprávnene, žne plody svojho úsilia. Expanduje v rámci svojej stratégie v Európe a Ázii. Za sebou má 65 miliónov platiacich zákazníkov z rôznych kútov sveta, unikátny obsah, ktorý nikto iný nemá a tiež veľmi konkurencieschopné ceny nastavené pre všetkých klientov.
To, že sa pravdepodobne schyľuje k vstupu na online streamingový trh, neznamená, že Netflix a Apple by sa mali navzájom ničiť. Apple obyčajne volí stratégiu prémiového skvelého vyladeného ale tiež drahšieho produktu, teda je možné, že sa ich cieľové skupiny potenciálnych klientov prakticky úplne míňajú.
Môže to teda dopadnúť tak, že na tomto bojisku je miesta pre dvoch ešte celkom dosť. Rovnako tak ako televízny trh si rozobrali viacero spoločnosti, rovnako tak môže dopadnúť aj trh so streamovaným videom. Vstup Apple automaticky nemusí znamenať straty pre Netflix.
Komentár bol zverejnený na webe patria.cz