Keď sa niekomu darí v jednom odbore, ešte to neznamená, že sa mu bude dariť vo všetkom. Po príklad nemusíme chodiť ďaleko. Vlastne musíme - až do NHL. Známy český hokejista Dominik Hašek bol hviezdou amerických štadiónov. Keď však skúšal šťastie v biznise, už taký úspešný nebol. Bol to jeho prešľap za milióny.
Dominátor nezabodoval
Viac ako tri milióny eur. Toľko peňazí "utopil" známy hokejista Dominik Hašek vo svojom prvom biznise. Spočiatku sa to zdalo ako skvelý nápad. Hokejistova prezývka "Dominator" bola na vrchole popularity. Športové oblečenie s touto značkou sa zdalo ako stávka na istotu.
Asi netreba dlho špekulovať nad tým, ako to celé dopadlo. V roku 1998 vznikla a o desať rokov neskôr skončila. „Firma stráca tridsať tisíc korún (viac ako 1 000 eur) denne," povedal Hašek pre iDNES.cz, ktorý do spoločnosti Dominator investoval vyše deväťdesiat miliónov korún, teda 3,2 milióna eur.
Firma Dominator sa za celú svoju existenciu sa na trhu nikdy výrazne nepresadila. Čiastočne sa jej darilo len v Amerike. „A tam bude tiež pokračovať, stará sa mi o ňu môj partner. V Európe však činnosť prerušuje," povedal Hašek. Značka ako taká ale nezaniká. „Len teraz neviem, čo bude." Dominator ale rozhodne na predaj nie je. „Stále je v mojom srdci. Teraz nemôžem povedať nič konkrétne, ale je možné, že v budúcnosti buď ja, alebo s nejakým investorom činnosť obnovíme," povedal Hašek v roku 2008. Mrzí ho, že ako podnikateľ neuspel? „Mrzí ma neúspech a peniaze, čo som do firmy investoval. Ja som totiž nebol podnikateľ, ale investor. Podnikateľom som bol štrnásť dní a urobil som správne rozhodnutie," povedal vtedy.
Druhý pokus
Kto však čakal, že Dominátor sa vzdá len tak, nedočkal sa. Tento rok vstupuje do podobnej rieky opäť. Na trhu sa chce presadiť s nealkoholickým nápojom menom Smarty. „Toto je iné ako Dominátor. Vtedy som bol skôr ako investor, čísla som videl raz za čas a potom mi z toho bolo tri dni zle. Teraz som pri tom každý deň a riešim každý detail," povedal magazínu Forbes.
Do štartu značky zatiaľ Hašek investoval milión korún a pracuje na ňom dva roky. Vo firme, ktorá ho vyrába má 65 percent, zvyšok má jeho kamarát Michal Zapletal. Viac ako rok kvôli tomu chodil do Viedne, kde zloženie nápojov vznikalo, ochutnávať vzorky, až vybral dve príchute. Čierna plechovka nápoja chutí ako ibištek a granátové jablko, biela má chuť brazílskej rastliny feioja. Nejde však o klasické energetické nápoje, ktoré podľa Haška pôsobia krátkodobo a potom nasleduje únava. U jeho "moku" vraj človek najprv zrelaxuje, až potom sa dostaví povzbudenie. Celkom má zatiaľ na predaj pripravených 40 tisíc plechoviek. „Finančne som zabezpečený, takže to nie je rovnaké riziko ako u ľudí, ktorí do toho idú z nuly. Takých som vždy obdivoval," uviedol.