StoryEditor

Rozvoj elektromobility má aj svoje temné stránky. Dôležité je pracovať na ich minimalizácii

21.12.2023, 14:22

Emisie pri výrobe elektromobilov boli najmä kvôli batériám v roku 2020 približne o 50 percent vyššie než u benzínových automobilov. Priblížiť sa k porovnateľnej úrovni by mohli do roku 2050.

V posledných rokoch zažívame revolúciu v podobe rozmachu elektrických áut. Cieľom je postupne sa zbavovať závislosti na rope a redukovať spaľovanie fosílnych palív, ktoré tvoria emisie a prispievajú ku klimatickým zmenám.

Navyše, znečisťujú ovzdušie a ohrozujú zdravie ľudí najmä vo veľkých mestách, kde je premávka prehustená. Aj nástup elektromobilov však neznamená len pozitíva. Táto zmena so sebou prináša aj nové problémy, ktoré môžu mať ďalekosiahle následky.

Ako je to s emisiami naozaj?

Analýza životného cyklu cestných vozidiel v Spojenom kráľovstve z roku 2021 od spoločnosti Ricardo Energy & Environment odhadovala, že typický elektromobil na tamojšom trhu dosiahne redukciu emisií skleníkových plynov približne o 76 percent do roku 2...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-04 10:31:02 - Feat.: - Title: Ak čínsky Xpeng zvládne cestu k inteligentnej mobilite, môže byť vážnym konkurentom pre americkú Teslu 02 - Modified: 2025-11-24 13:49:33 - Feat.: - Title: Koniec éry brutálneho zrýchlenia? Chystá sa obmedzenie, ktoré spomalí výkonné autá 03 - Modified: 2025-11-21 13:00:00 - Feat.: - Title: Nemeckí vedci skúmali elektromobily. Je elektrosmog skutočným rizikom pre zdravie? 04 - Modified: 2025-11-21 09:50:26 - Feat.: - Title: Čína dominuje vo výrobe elektromobilov, tento rok ich vyrobí takmer osem miliónov 05 - Modified: 2025-11-14 23:00:00 - Feat.: - Title: Disociatívnu poruchu v českej národnej verzii ukazuje postoj k elektromobilom
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 08:40