Japonské aerolínie sa snažia vyriešiť jeden z problémov lietania - detský plač. Spoločnosť All Nippon Airways (ANA) cez víkend uskutočnila experiment, pri ktorom počas letu merala životné funkcie 36 detí a snažila sa nájsť znaky, ktoré predchádzajú detskému plaču.
Pri výskume, na ktorý upozornil portál qz.com, mali na sebe deti v lietadle pripnuté zariadenia vyvinuté telekomunikačnou firmou NTT a výrobcom Toray, ktoré meralo tep a ďalšie životné funkcie.
Bolesť v ušiach
Výsledky meraní prístroj zasielal na chytré telefóny, ktoré upozornia rodičov, že by mali dať dieťaťu napiť alebo mu dať cmúľať cukrík, aby tak predišli plaču.
Podobné odporúčania však už aerolínie cestujúcim s deťmi dávajú. Zariadenie by tak malo skôr upresniť moment, kedy dať dieťaťu napiť. Za detským plačom v lietadlách stoja predovšetkým zmeny tlaku v kabíne pri pristátí a vzlete, ktoré spôsobujú bolesť v ušiach. ANA odhaduje, že deti do troch rokov tvoria 1,6 percenta pasažierov v domácich letoch a 0,8 percenta na medzinárodných linkách.
Netolerantní Japonci
Aerolínie však tvrdia, že sa niektorí rodičia vyhýbajú lietaniu, pretože nechcú, aby plač ich detí rušil ostatných cestujúcich. Qz.com pripomína, že Japonci nie sú príliš tolerantní k detskému plaču. Podľa Financial Times má drvivá väčšina matiek v Japonsku zlé skúsenosti s reakciami okoloidúcich na plač ich detí.
Mnohé z nich tam kvôli tomu napríklad obmedzujú návštevy reštaurácií alebo cestovanie. S detským plačom už bojovali napríklad Malaysia Airlines, ktoré dokonca zakázali cestovanie detí v niektorých častiach lietadla. Americké JetBlue ponúkali zľavu 25 percent na budúci let pre pasažierov, pri ktorých ceste začalo v kabíne plakať dieťa.