Najväčší svetový výrobca nealkoholických nápojov Coca-Cola zvýšil v treťom štvrťroku čistý zisk medziročne o zhruba 30 percent na 1,88 miliardy dolárov (1,65 miliardy eur).
Firma ťažila zo silného dopytu po diétnych nápojoch a jej výsledky prekonali očakávania analytikov.
Zisk na akciu vzrástol na 44 centov z 33 centov pred rokom. Bez zahrnutia mimoriadnych položiek zarobila firma 58 centov na akciu, teda o tri centy viac, než očakávali analytici, napísala agentúra Reuters.
Štvrťročné tržby spoločnosti medziročne klesli o deväť percent na 8,25 miliardy dolárov. Tržby však rovnako prekonali očakávania analytikov, ktorí ich odhadovali iba na 8,17 miliardy dolárov.
Coca-Cola teraz podobne ako konkurent PepsiCo rozširuje sortiment neperlivých nápojov a znižuje obsah cukru vo svojich produktoch.
Reaguje tak na rastúci záujem spotrebiteľov o zdravšie nápoje. Firma navyše v tomto roku v snahe osloviť mladších zákazníkov kúpila reťazce kaviarní Costa a menšinový podiel vo výrobcovi športových nápojov BodyArmor.