Ak by firmy nedostali od Bruselu stopku, generovali by ročne takmer 16 miliárd eur. Na porovnanie, čínska CRRC minulý rok utŕžila viac ako 36 miliárd.Reuters
StoryEditor

Vlaky dostali stopku. Megakontrakt padol

10.02.2019, 23:00
Siemens i Alstom sa spojením síl chceli chrániť pred čínskym gigantom CRRC.

Raketová expanzia železničného gigantu CRRC, ktorý vznikol zjednotením čínskych výrobcov vlakových súprav pred štyrmi rokmi, naháňa strach celému svetu. A má prečo. Štátom dotovaný kolos dobýva rok za rokom nové trhy a čoskoro sa očakáva jeho vstup aj do Európy.


Tento fakt neberú na ľahkú váhu ani veľké firmy ako Siemens a Alstom, ktoré sa už od septembra minulého roka pokúšajú o fúziu. Tú im však nechce povoliť Brusel. Aj keď by sa ich postavenie na trhu posilnilo, v nevýhode by boli európski výrobcovia, čo by mohlo podľa eurokomisárky Margrethe Vestagerovej poškodiť hospodársku súťaž. „Táto fúzia pove...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-06-26 08:09:23 - Feat.: - Title: Expert talks: Protipožiarna ochrana energetických systémov 02 - Modified: 2021-06-26 08:24:28 - Feat.: - Title: Expert talks: Protipožiarna ochrana energetických systémov 03 - Modified: 2021-06-26 08:08:56 - Feat.: - Title: Expert talks: Budúcnosť inteligentnej energetickej infraštruktúry 04 - Modified: 2021-06-26 08:25:08 - Feat.: - Title: Expert talks: Budúcnosť inteligentnej energetickej infraštruktúry 05 - Modified: 2021-06-26 08:10:30 - Feat.: - Title: Expert talks: Budúcnosť starostlivosti o diagnostické prístroje
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
13. október 2024 02:57