Nemeckému automobilovému koncernu Volkswagen vzrástol v prvej polovici tohto roka prevádzkový zisk o 10,3 percenta na deväť miliárd eur.
Výsledky podporil hlavne predaj športovo-úžitkových vozidiel, ktoré majú vyššiu ziskovú maržu, a rast tržieb značiek VW, Porsche a Škoda, ktorý vykompenzoval pokles v divízii Audi. Uviedla to automobilka v dnešnom vyhlásení.
Tržby koncernu stúpli o 4,9 percenta na 125,2 miliardy eur. Dodávky vozidiel zákazníkom sa síce v polroku znížili o 2,8 percenta na 5,4 milióna, avšak podiel automobilky na globálnom trhu vzrástol, pretože sa znížil aj celosvetový predaj áut. K rastu tržieb potom prispel predaj áut s vyššou ziskovou maržou a lepší výkon divízie finančných služieb a nákladných vozov Traton.
"V prvej polovici roka si Volkswagen Group na celkovo slabšom trhu viedla veľmi dobre. Vývoj tržieb a zisku za prvých šesť mesiacov je potešujúci. Tiež potvrdzujeme výhľad Volkswagen Group na celý rok," uviedol vo vyhlásení člen predstavenstva Volkswagenu zodpovedný za financie Frank Witter.
Prevádzkový zisk hlavnej značky VW stúpol o deväť percent. Zvýšil sa aj zisk značiek Porsche, Škoda a Seat. Luxusná značka Bentley sa po minuloročnej strate vrátila do zisku. Zisk luxusnej značky Audi sa však znížil. Mohli za to hlavne zmeny vo výrobe modelov a vyššie výdavky na nové produkty a technológie.
Koncern Volkswagen vlastní 12 značiek. Patria medzi ne značky osobných automobilov VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladných áut MAN a Scania a tiež úžitkové vozidlá Volkswagen a motocykle Ducati.