Talianskemu módnemu domu Dolce & Gabbana klesol v minulom fiškálnom roku zisk pred zdanením, úrokmi a odpismi (EBITDA) o viac ako 40 percent na 87,2 milióna eur.
Uviedla to agentúra Reuters s odvolaním sa na správu firmy pre taliansku obchodnú komoru. V druhej polovici tohto roka však spoločnosť očakáva zlepšenie výsledkov.
Príjmy sa za rok do konca marca 2019 zvýšili o 4,9 percenta na 1,38 miliardy eur. Podiel oblasti Ázie a Tichomoria na celkovom obrate klesol na 22 percent z 25 percent a firma očakáva v tomto fiškálnom roku pokles tržieb v Číne.
Čínski klienti majú na celosvetových výdavkoch za luxusný tovar viac ako tretinový podiel a skôr než pri zahraničných cestách nakupujú doma.
Firme Dolce & Gabbana sa stále nedarí oživiť po prepade spôsobenom kontroverznou reklamnou kampaňou, ktorá bola celebritami a na sociálnych sieťach označená za rasistickú a prinútila čínske internetové obchody bojkotovať tovar firmy.
Situácia na ďalších trhoch však bola priaznivejšia. Podiel amerického kontinentu na celkovom obrate vlani stúpol na 16 percent z predchádzajúcich 13 percent.
Podiel ďalších regiónov a krajín zostal stabilný. Taliansko sa na celkových príjmoch podieľalo 23 percentami, Európa 28 percentami a Japonsko piatimi percentami.