On-line predaj švédskeho nábytkárskeho gigantu Ikea v auguste strmo vzrástol, medziročne až o 43 percent. Pomohol tak zvýšiť celkový maloobchodný predaj najväčšej svetovej siete obchodov s nábytkom v lokálnych menách o šesť percent. Uviedla to v stredu spoločnosť Inter Ikea, vlastník značky.
Po prepočítaní na eurá dosiahli maloobchodné tržby, alebo predaj výrobkov a služieb vo všetkých 433 obchodných domoch Ikea a na internetových stránkach v auguste 41,3 miliardy eur. To predstavuje nárast o 6,5 percenta oproti predchádzajúcemu finančnému roku, uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti.
Ikea, ktorá je známa obrovskými obchodmi s nábytkom na okrajoch miest, investuje značné prostriedky do prispôsobenia sa novým nákupným zvyklostiam a konkurencii on-line obchodov, do rozvoja digitálnych a iných služieb, ako aj do zriaďovania menších obchodov a showroomov v centrách miest.
Výkonný riaditeľ Torbjörn Lööf uviedol, že tzv. porovnateľné tržby v obchodoch otvorených viac ako rok v sledovanom období stúpli o 1,2 percenta. A tržby z on-line predaja teraz predstavujú sedem percent z celkového obratu.
V predchádzajúcom finančnom roku vzrástli maloobchodné tržby Ikey v lokálnych menách o 4,5 percenta a porovnateľné tržby približne o jedno percento.