Dánska prokuratúra vo štvrtok predbežne obvinila Danske Bank, že zavádzala klientov a účtovala im vysoké poplatky z predaja investičných produktov. Uviedla to štátna prokuratúra pre vážne hospodárske a medzinárodné kriminálne činy v Kodani.
„Súhlasíme, že je to vážna záležitosť a že sme nesplnili očakávania našich zákazníkov,“ uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ Chris Vogelzang.
Dánsky úrad pre finančný dohľad informoval v auguste políciu o svojich zisteniach. Podľa úradu Danske Bank nepovedala klientom, že očakáva slabý výkon svojho investičného produktu Flexinvest Fri.
A pokračovala v jeho predaji novým zákazníkom aj po zvýšení poplatkov v roku 2017. Banka podľa prokuratúry získala približne 8,8 miliardy dánskych korún (1,78 miliardy eur) z týchto investičných poradenských služieb.
Samotná Danske Bank potvrdila, že zákazníci, ktorí investovali do produktu v určitom období od roku 2017 do roku 2018, platili príliš vysoké poplatky v dôsledku nesprávneho rozhodnutia vedenia.
„Odškodníme všetkých postihnutých klientov a robíme potrebné kroky, aby sme zabezpečili, že sa niečo podobné nestane znova,“ dodal Vogelzang. To však nie je jediný škandál Danske Bank.
Vlani na jeseň sa priznala, že cez jej malú estónsku dcéru sa od roku 2007 do roku 2015 zrealizovali podozrivé transakcie v celkovom objeme okolo 200 miliárd eur. Veľká časť "prepraných" financií pochádzala z Ruska.