Bratislavská výroba získala od značky Volkswagen ocenenie. Čo konkrétne musela splniť, aby získala prvenstvo?
Tostmann: Na súťaži Transformer of the year sa každoročne zúčastňuje všetkých 16 závodov značky Volkswagen okrem čínskych. Súťažiaci sú posudzovaní na základe rôznych kritérií, ktorými sú predovšetkým zvyšovanie efektivity a produktivity. Veľmi dôležité je tiež prenášanie dobrých nápadov do iných závodov, teda spolupráca v rámci výroby. A ide aj o to, aby sme zamestnancov ďalej náležite rozvíjali. Na základe týchto kritérií potom vzniká rebríček, pričom v našej súťaži bojovali o prvé miesto v závere tri závody. Jedným bola Palmela v Portugalsku, ďalším výrobný závod v ruskej Kaluge a Volkswagen Slovakia. Preteky boli veľmi tesné a zaslúženým víťazom sa stal Volkswagen Slovakia. Tímu srdečne gratulujem.
Znamená to, že Volkswagen v Bratislave je momentálne najkonkurencieschopnejší závod v rámci koncernu?
Tostmann: Umiestnenie v našej súťaži nevypovedá priamo o konkurencieschopnosti jedného závodu v porovnaní s iným závodom. Poukazuje skôr na doterajšie pokroky a zlepšenia v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Takže pri zohľadnení kombinácie viacerých faktorov sa nedá priamo odvodiť, kto je teraz ten najhospodárnejší, najkonkurencieschopnejší či najlepší. Ide skôr o akési „športové“ zápolenie, ktorého cieľom je zlepšenie v rámci siete závodov.
Pán Grünberg, vy ste hovorili, že v budúcnosti musíte splniť tri piliere. Medzi nimi sú efektivita, odbory a atraktivita podnikateľského prostredia. Nie všetko závisí od vás, no dá sa povedať, že efektivita a odbory na základe dohodnutej kolektívnej zmluvy sú splnené?
Grünberg: Dnes sme sa tu stretli, pretože sme dosiahli dobrý výsledok v rámci prvého piliera našej stratégie. Avšak ten ukazuje len to, akí úspešní sme boli v minulom roku. Ešte sme ďaleko od nášho cieľa, aby sme mohli povedať, že máme hoto...
Zostáva vám 85% na dočítanie.