StoryEditor

Batériovú mizériu v Únii pomôžu vyriešiť aj naše firmy

03.02.2021, 23:00
InoBat, ZŤS-VaV či Energo-Aqua. To sú slovenskí hráči, ktorí priložia ruku k dielu v európskom boji o sebestačnosť v produkcii článkov.

Aj keď chce Brusel masívne znižovať emisie, čomu majú výrazne pomôcť aj batérie, v ich výrobe za zvyškom sveta žalostne zaostávame. O tom svedčí aj fakt, že približne 80 percent týchto zariadení na svete produkuje Čína, ďalších 17 percent USA, Japonsko a Južná Kórea a necelé dve percentá Európa.


Táto priepasť znepokojuje štáty, výrobcov v oblasti automotive, energetické firmy a v konečnom dôsledku aj používateľov jednotlivých technológií. Aj preto sa Brusel rozhodol v rámci projektu European Battery Inovation v hodnote 2,9 miliardy eur podporiť zámery spoločností s vyso...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-03 23:14:10 - Feat.: - Title: Nasadia Japonci v Košiciach vlastný alebo americký scenár? Bez plánu hrozí celej fabrike skorý koniec 02 - Modified: 2025-12-05 12:08:15 - Feat.: - Title: Zákaz predaja „spaľovákov“ nakoniec nemusí platiť. V hre sú rôzne výnimky 03 - Modified: 2025-12-01 15:30:00 - Feat.: - Title: Etiku pri AI nerieši takmer tretina našich firiem. Zanedbávajú ju najmä manažéri menších spoločností 04 - Modified: 2025-12-01 14:41:15 - Feat.: - Title: Kenská diplomatka pre HN: Afrika tvorí budúcnosť celej planéty. Hlavnou témou sa tu stáva produkcia potravín 05 - Modified: 2025-12-01 09:49:40 - Feat.: - Title: Rekordný september sa nezopakoval. Podiel čínskych áut v Európe klesol, no lacné značky na juhu rastú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 15:34