Prenikavému pohľadu jeho chladne modrých očí odolal málokto. Porady vedenia boli priamočiare, Winfried Vahland bol naozajstný šéf.
Jeho éra znamenala pre Škodovku roky rozvoja, ofenzívy. Značka nabrala drive, z ktorého čerpá dodnes. A potom prišiel náhly koniec.
Obaja jeho predchodcovia - Reinhard Jung aj Detlef Wittig, ktorí nastúpili po dvojici českých šéfov "novodobej" Škody, boli odchovanci koncernu VW, strávili v ňom celý život. Winfried Vahland začínal u konkurencie.
Po štúdiách strojárstva a ekonomiky na technickej univerzite v Darmstadte pokračoval na General Motors Institute v americkom Michigane, kde získal titul MBA. Americký gigant si tam na dnešnej Ketteringovej univerzite vychovával kádre. Toto partnerstvo skončilo práve v rokoch, keď tam Vahland študoval. Aj tak ku GM nastúpil.
V roku 1984 začal Vahland pracovať ako projektový analytik európskych investícií v Opeli.
V roku 1987 sa stal vedúcim oddelenia stratégie výroby v spoločnosti General Motors Europe. To bolo v čase, keď v Opele a následne celom GM vyvádzal "šialený Bask" José Ignacio López de Arriortúa, cenený "Mäsiar z Rüsselsheimu", ktorý odštartoval éru orezávania nákladov a "žmýkanie" dodávateľov a ktorý nakoniec skončil neslávne po obrej špionážnej afére GM vs. Volkswagen.
Ťažko povedať, či od Lopeza Vahland vtedy niečo ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.