Automobilovému priemyslu budú v nadchádzajúcom desaťročí kraľovať tradiční výrobcovia, a to aj napriek vzniku nových, technologicky orientovaných firiem. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti KPMG pod názvom Global Automotive Executive Survey 2015. Podľa prieskumu 48 percent opýtaných považuje tento scenár za dosť pravdepodobný. Ako ďalej uvádza analytická spoločnosť, podľa odborníkov bude do roku 2020 s najväčšou pravdepodobnosťou získavať podiel na trhu kórejská automobilka Hyundai/Kia nasledovaná nemeckou skupinou Volkswagen.
Snímka: Reuters
Efektivita spotreby paliva je manažérmi z autopriemyslu vnímaná ako najdôležitejší faktor, ktorý spotrebitelia berú do úvahy. Rovnako tomu bolo podľa KPMG aj v roku 2013 a 2014. Spotrebitelia kladú dôraz tiež na zvýšenú životnosť vozidla, bezpečnostné inovácie a pohodlie.
"Automobilový priemysel dnes cíti tlak z dvoch strán. Na jednej strane stále prísnejšie regulačné normy vyžadujú optimalizáciu tradičných pohonných technológií a veľké investície do alternatívnych pohonov. Na strane druhej spotrebiteľ čoraz viac vyžaduje pútavé technologické novinky," skonštatoval globálny líder KPMG pre automobilový priemysel Dieer Becker.
Zo zistení prieskumu KPMG vyplýva, že top trendy v odvetví zostali za ostatné tri roky rovnaké, dokonca posilnili na význame. Na vrchole rebríčka je rast trhu v rozvíjajúcich sa krajinách, nasleduje zmenšovanie a optimalizácia spaľovacích motorov (ICE). Inovácie, ktoré podporujú prepojenie medzi vodičom a autom, sa umiestnili na siedmom až desiatom mieste. Viac ako tretina respondentov si myslí, že spotrebitelia budú do roku 2020 túžiť po plug-in riešeniach pre navigáciu, rozpoznávaní reči vodiča a mobilných internetových zariadeniach, štvrtina menovala osobné asistenčné služby.
Prieskumu sa zúčastnilo dvesto vysoko postavených predstaviteľov automobilových spoločností na celom svete. Odpovede boli zozbierané formou telefonického rozhovoru v období od júla do augusta minulého roka.