Pod ťarchou všeobecného rastu cien sa mnohé domácnosti preorientovali na úsporný režim. Výsledkom je, že predajcovia privátnych značiek preberajú čoraz väčšiu časť ich výdavkov na potraviny a drogériu. „Podľa dostupných údajov si už minulý rok ukrojili približne štvrtinu z rozpočtu domácností. Možno očakávať, že tento podiel sa v tomto roku ešte zvýši,“ hovorí Pavel Rochowanski, partner spoločnosti KPMG.
Každý s inou stratégiou
V súčasnosti každý z veľkých domácich maloobchodníkov ponúka svoje vlastné značky, líši sa len rozsah ich používania. Čaro privátnych značiek už objavili aj veľké potravinárske e-shopy, ako sú Rohlik alebo Košík.
„Väčšina obchodných reťazcov má vo svojej ponuke privátne značky a rozširuje svoje portfólio, často o rôzne špecializované rady. Niektorí maloobchodníci na nich postavili svoju stratégiu,“ potvrdzuje Tomáš Drtina, riaditeľ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.