Obchodný reťazec Lidl sa v priebehu budúceho roka chystá výrazne okresať svoj nepotravinový sortiment. Z regálov by tak mohlo zmiznúť oblečenie či elektronické zariadenia, ktoré obchody patriace značke doposiaľ ponúkali. Informuje o tom český web Ekonomický deník.
Za rozhodnutím Lidlu stojí podľa webu klesajúci predaj, ktorý je spôsobený vysokou infláciou. Dopyt po náradí, oblečení či televízoroch totiž nenaplnil očakávania diskontného gigantu a v poslednom čase klesol podiel v nepotravinovom segmente pod 10 percent.
Reťazec sa z tohto dôvodu rozhodol k radikálnemu kroku, výrazne obmedzí zadané zákazky v tejto oblasti. A to aj napriek tomu, že ide o druhú najziskovejšiu oblasť v tomto sektore.
Ekonomický deník upresňuje, že zatiaľčo v minulosti boli príčinou znižujúceho sa obratu oneskorené dodávky, tentoraz sa pod straty podpísali sporiví zákazníci.
Lidl sa tak obáva o kúpnu silu zákazníkov, ktorú oslabujú najmä rastúce ceny energií. Za týmto krokom však stoja aj vysoké náklady na skladovanie tohto typu tovaru, ktorý podľa webu Lebensmittel Zeitung predstavuje záťaž pre obchodnú bilanciu.