Čínska spoločnosť Alibaba vo štvrtom štvrťroku zvýšila tržby o dve percentá na 208,2 miliardy jüanov (27,56 miliardy eur). Najväčší internetový predajca na svete to uviedol vo svojom dnešnom oznámení. Čínski spotrebitelia síce začali po skončení protipandemických opatrení na konci minulého roka znovu viac nakupovať, ich výdavky však stále brzdí viaznuce ekonomické oživenie, uviedla agentúra Reuters.
Výsledok zaostal za odhadmi analytikov, ktorí v ankete agentúry Reuters odhadovali tržby na 210,3 miliardy jüanov. Štvrtý finančný štvrťrok sa skončil v marci. Podnik sa okrem nedostatočných spotrebiteľských výdavkov potýka so získavaním nových užívateľov, pretože čínsky sektor elektronického obchodovania dozrieva a firme vyrastajú noví konkurenti, ako sú PDD Holdings a Douyin, čo je čínska verzia TikToku. Obe tieto firmy vlastní spoločnosť ByteDance.
Alibaba začiatkom tohto roka oznámila plány na reštrukturalizáciu do šiestich jednotiek. Jej krok prichádza dva roky po regulačných zásahoch do čínskeho technologického sektora. Firma očakáva, že všetky jej jednotky s výnimkou divízie elektronického obchodu zameranej na Čínu sa budú usilovať o externé financovanie a vstúpia na burzu.
Tržby za celý finančný rok Alibaba tiež zvýšila o dve percentá, a to na 868,69 miliardy jüanov. To predstavuje najpomalšie tempo rastu od vstupu akcií Alibaba na burzu v roku 2014.