Predaj smartfónov v Číne sa v druhom štvrťroku 2023 znížil o 2,1 percenta. Predĺžil sa tak pokles dopytu na tomto trhu, ktorý môže pretrvávať počas celého roka 2023. Ukázali to vo štvrtok údaje prieskumnej spoločnosti IDC, informuje agentúra Bloomberg.
K poklesu predaja došlo aj napriek rozsiahlym zľavám počas júnového online nákupného festivalu "6.18". Americká značka Apple bola jednou z mála, ktorej sa podarilo dosiahnuť rast predaja v Číne o 6,1 percenta, uviedla IDC vo svojej najnovšej správe o vývoji na trhu.
Predaj smartfónov spoločností Honor Device a Xiaomi sa v uplynulom štvrťroku znížili o viac ako 17 percent. Na druhej strane spoločnosť Huawei Technologies zaznamenala rast predaja najmä vďaka prémiovej sérii P60 a skladacím smartfónom.
Oppo si udržalo najväčší podiel na čínskom trhu na úrovni 17,7 percenta, za ním nasledovali čínske značky Vivo a Honor.
Čínsky trh so smartfónmi, ktorý je najväčší na svete, zápasí s oslabovaním ekonomiky. Predaje sa od začiatku roka 2022 každý štvrťrok zmenšovali, pretože spotrebitelia majú napätejšie rozpočty. Trh by sa mohol odraziť vo štvrtom štvrťroku, keď Apple a jeho konkurenti zvyčajne pošlú na trh svoje najnovšie zariadenia, ale tento rast by mohol byť slabší, ako sa očakáva.
Signály z dodávateľského reťazca sú pritom zmiešané. Spoločnosť Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., ktorá vyrába čipy pre firmy, ako Xiaomi a Oppo, minulý týždeň znížila svoje odhady predaja za celý rok z dôvodu slabých makroekonomických podmienok a pomalšieho oživenia dopytu v Číne.