Japonská spoločnosť Sony v stredu oznámila, že jej zisk v 1. štvrťroku finančného roka 2023/2024 klesol v dôsledku slabšej výkonnosti jej filmovej aj finančnej divízie, informujú agentúry AFP a Reuters.
Slabší predaj televízneho obsahu
Konkrétne, prevádzkový zisk Sony za tri mesiace do konca júna 2023 klesol o 31 percent na 253 miliárd jenov, čo sa zhoduje s odhadmi analytikov.
Zisk filmovej divízie pritom klesol o dve tretiny v dôsledku nižšieho predaja televízneho obsahu, ako aj vyšších nákladov na marketing, keďže spoločnosť uviedla viac filmov do kín.
Čistý zisk sa v prvom štvrťroku znížil o 16,7 percenta na 217,9 miliardy jenov, keďže straty vo finančnej a filmovej divízii prevýšili silné príjmy z hudby. Tržby v sledovanom období vzrástli o 32,9 percenta na 2,96 bilióna jenov.
Sony počas troch mesiacov do konca júna predal 3,3 milióna kusov konzol PlayStation 5, čo je nárast z 2,4 milióna predaných kusov v rovnakom období minulého roka.
Hudba a hry
Niekdajší gigant v oblasti spotrebnej elektroniky sa transformoval a viac sa zameriava na zábavu, filmy, hudbu a hry. Je tiež popredným výrobcom obrazových snímačov.
V máji spoločnosť Sony uviedla, že skúma čiastočné odčlenenie svojej finančnej divízie, ktorá zahŕňa životné poistenie a bankovníctvo, keďže plánuje investovať do svojej divízie zábavy.
Spoločnosť Sony v stredu aktualizovala svoje predpovede ročného predaja a čistého zisku, a to vďaka hudobnej divízii a priaznivým výmenným kurzom. Konglomerát najnovšie očakáva za rok do konca marca 2024 čistý zisk 860 miliárd JPY namiesto 840 miliárd jenov v predchádzajúcom odhade a prognózu tržieb zvýšil na 12,2 bilióna JPY z 11,5 bilióna JPY.