Ilustračná fotografia. FOTO: TASR/Daniel Stehlík
StoryEditor

Európske automobilky musia byť schopné konkurovať novým ázijským hráčom, Čína kontroluje dodávky batérií

04.09.2023, 10:29
Autor:
TASRTASR

Generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo v pondelok uviedol, že Čína je veľmi konkurencieschopná, pokiaľ ide o dodávateľský reťazec elektrických vozidiel.

Európski výrobcovia automobilov musia dokázať svoju schopnosť konkurovať novým ázijským hráčom v ére elektromobilov. A to vo všetkom od produktovej a finančnej stratégie až po riadenie dodávateľského reťazca. Uviedli to analytici a šéfovia automobiliek na mníchovskom veľtrhu mobility IAA. Informujeme o tom na základe správy Reuters.

Približne 41 percent vystavovateľov na tohtoročnom veľtrhu má sídlo v Ázii, pričom počet čínskych spoločností sa viac ako zdvojnásobil vrátane kľúčových hráčov v oblasti výroby batérií a elektrických vozidiel, ako sú BYD, CATL a XPeng.

image

Prudký prepad predaja elektromobilov: Podiel v Nemecku na budúci rok klesne, dotácie sa znižujú

"Európa musí prestať byť z makroekonomického hľadiska naivná zoči-voči Číne," povedal v nedeľu novinárom Gilles Le Borgne, technický šéf Renaultu. Poukázal pritom na fakt, že ázijská krajina kontroluje celý dodávateľský reťazec batérií.

Generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo v pondelok uviedol tiež, že Čína je veľmi konkurencieschopná, pokiaľ ide o dodávateľský reťazec elektrických vozidiel.

Predstavitelia čínskych a nemeckých spoločností vrátane popredných nemeckých výrobcov automobilov a dodávateľov a čínskych firiem LeapMotor a Horizon Robotics vystúpia tiež na IAA tento týždeň.

image

Akcie vo svete tento rok spevňujú, americký index S&P 500 zatiaľ o 18 percent. Technologické firmy idú hore

Kľúčovou témou budú ceny elektromobilov, pričom Tesla predstaví svoj modernizovaný Model 3, ktorý sa v Európe začne predávať od októbra za 42 990 eur.

Mercedes-Benz zase predstaví na veľtrhu svoju kompaktnú triedu CLA a BMW svoju Neue Klasse, pričom obe automobilky sa zameriavajú na dlhší dojazd a efektivitu pri znížení výrobných nákladov na polovicu.

Volkswagen v nedeľu načrtol nový, na dizajn orientovaný prístup k svojej značke CUPRA, pričom hlavní dizajnéri užšie spolupracovali s vedením značky na výraznejšej diferenciácii.

01 - Modified: 2023-09-03 15:50:55 - Feat.: 1 - Title: Prudký prepad predaja elektromobilov: Podiel v Nemecku na budúci rok klesne, dotácie sa znižujú 02 - Modified: 2023-09-03 12:09:18 - Feat.: 1 - Title: Akcie vo svete tento rok spevňujú, americký index S&P 500 zatiaľ o 18 percent. Technologické firmy idú hore 03 - Modified: 2023-09-02 13:11:41 - Feat.: 1 - Title: Českí developeri našli zákazníkov vo firmách, ktoré potrebujú zamestnanecké byty
01 - Modified: 2024-11-02 10:54:09 - Feat.: - Title: Studená zima je riziko pre Európu. Ako sa zmení trh s energiami? 02 - Modified: 2024-10-30 18:29:22 - Feat.: - Title: Najväčší prepad za vyše štyri roky. Očakávaná výroba áut na Slovensku zažíva extrémny útlm 03 - Modified: 2024-10-25 07:44:40 - Feat.: - Title: Trumpovo víťazstvo je ekonomickou nočnou morou Európy. Bankári sa boja obchodnej vojny 04 - Modified: 2024-10-21 10:00:00 - Feat.: - Title: Tieto autá zabojujú o titul Svetové auto roka 2025. Toľko čínskych modelov tu ešte nebolo 05 - Modified: 2024-10-20 22:02:38 - Feat.: - Title: Potenciál slovenského IT dusí „vysávačový efekt“. Experti odchádzajú na Západ a naše firmy zívajú prázdnotou
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
02. november 2024 21:21