Európski výrobcovia automobilov musia dokázať svoju schopnosť konkurovať novým ázijským hráčom v ére elektromobilov. A to vo všetkom od produktovej a finančnej stratégie až po riadenie dodávateľského reťazca. Uviedli to analytici a šéfovia automobiliek na mníchovskom veľtrhu mobility IAA. Informujeme o tom na základe správy Reuters.
Približne 41 percent vystavovateľov na tohtoročnom veľtrhu má sídlo v Ázii, pričom počet čínskych spoločností sa viac ako zdvojnásobil vrátane kľúčových hráčov v oblasti výroby batérií a elektrických vozidiel, ako sú BYD, CATL a XPeng.
"Európa musí prestať byť z makroekonomického hľadiska naivná zoči-voči Číne," povedal v nedeľu novinárom Gilles Le Borgne, technický šéf Renaultu. Poukázal pritom na fakt, že ázijská krajina kontroluje celý dodávateľský reťazec batérií.
Generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo v pondelok uviedol tiež, že Čína je veľmi konkurencieschopná, pokiaľ ide o dodávateľský reťazec elektrických vozidiel.
Predstavitelia čínskych a nemeckých spoločností vrátane popredných nemeckých výrobcov automobilov a dodávateľov a čínskych firiem LeapMotor a Horizon Robotics vystúpia tiež na IAA tento týždeň.
Kľúčovou témou budú ceny elektromobilov, pričom Tesla predstaví svoj modernizovaný Model 3, ktorý sa v Európe začne predávať od októbra za 42 990 eur.
Mercedes-Benz zase predstaví na veľtrhu svoju kompaktnú triedu CLA a BMW svoju Neue Klasse, pričom obe automobilky sa zameriavajú na dlhší dojazd a efektivitu pri znížení výrobných nákladov na polovicu.
Volkswagen v nedeľu načrtol nový, na dizajn orientovaný prístup k svojej značke CUPRA, pričom hlavní dizajnéri užšie spolupracovali s vedením značky na výraznejšej diferenciácii.