Francúzska automobilka Renault v treťom štvrťroku zvýšila tržby medziročne takmer o osem percent na 10,51 miliardy eur. Firma o tom informovala v dnešnej tlačovej správe.
Automobilka ťažila z toho, že mohla zvyšovať ceny a že zamerala pozornosť na luxusnejšie modely, uviedla agentúra Reuters. Rast objemu predaja však v štvrťroku spomalil zhruba na šesť percent z 13 percent v prvom polroku.
V uplynulých štyroch rokoch sa firma stretávala s poklesom predaja. Za prvé tri štvrťroky tohto roku sa predaj Renaultu medziročne zvýšil o 10,9 percenta na 1,644 milióna vozidiel. V samotnom treťom štvrťroku medziročne vzrástol o 6,1 percenta 510 751 vozidiel.
Renault teraz prechádza veľkou reštrukturalizáciou, ktorá zahŕňa aj oddelenie divízie na výrobu elektrických vozidiel Ampere. Divízia by mala v budúcom roku vstúpiť ako samostatný podnik na akciovú burzu.
Divízia Ampere na trhu s elektromobilmi podobne ako ďalšie európske automobilky čelí ostrej konkurencii zo strany americkej spoločnosti Tesla a lacných čínskych značiek.