Francúzsky výrobca alkoholických nápojov Rémy Cointreau zaznamenal v druhom kvartáli obchodného roka 2023/2024 pokles tržieb takmer o pätinu, pod čo sa podpísali horšie výsledky na trhoch Číny a Severnej Ameriky. Firma z tohto dôvodu zhoršila vyhliadky na celý obchodný rok. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Producent prémiového koňaku Rémy Martin a pomarančového likéru Cointreau uviedol, že v druhom kvartáli obchodného roka 2023/2024, čo predstavuje obdobie od júla do konca septembra, zaznamenala tržby na úrovni 379,2 milióna eur. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 17,1 percenta. Na organickej báze sa tržby znížili o 10,8 percenta.
V prípade celého prvého polroka dosiahli tržby 636,7 milióna eur. Na porovnanie, v rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka vykázala firma tržby na úrovni 867,1 milióna eur. Na organickej báze zaznamenali pokles o 22,2 percenta, zatiaľ čo analytici počítali s poklesom o 21,2 percenta.
Tržby kľúčovej koňakovej divízie klesli v prvom polroku obchodného roka o viac než 30 percent, pričom pri týchto výsledkoch poukázala spoločnosť na problémy v Severnej Amerike. Za samotný 2. kvartál zaznamenala firma pokles tržieb o 24,5 percenta. Naopak, tržby v divízii likérov vzrástli o 6,7 percenta, táto divízia sa však na celkových tržbách podieľa malou mierou.
Spoločnosť preto výrazne zhoršila vyhliadky vývoja tržieb za celý tento rok. Pôvodne počítala s tým, že v roku 2023/2024, ktorý sa skončí v marci, dosiahnu organické tržby zhruba minuloročnú úroveň, teraz však odhaduje, že v porovnaní s rokom 2022/2023 klesnú o 15 až 20 percent.