Juhokórejský automobilový koncern Hyundai Motor má za sebou skvelý štvrťrok, v ktorom prudko zvýšil zisk. Dôvodom bol nárast dopytu po drahších modeloch automobilky.
Čistý zisk v 3. kvartáli vyskočil o 134 percent na 3,3 bilióna KRW (2,3 miliardy eur) z 1,41 bilióna KRW v rovnakom období pred rokom. Prevádzkový zisk vzrástol o 146 percent na 3,82 bilióna KRW z 1,55 bilióna KRW. Tržby stúpli o 8,7 percenta na 41 biliónov KRW z 37,7 bilióna KRW.
Podobne ako v prvých dvoch štvrťrokoch tohto roka koncern zdôvodnil nárast najmä vyšším predajom športovo-úžitkových vozidiel (SUV) a limuzín luxusnej značky Genesis. Pozitívny vplyv na výsledky mal aj vývoj menových kurzov.
Predaj Hyundaiu v uplynulom kvartáli medziročne vzrástol o 2 percentá na 1,05 milióna vozidiel. Odbyt elektromobilov stúpol o viac ako 33 percent na 169-tisíc.
Hyundai Motor patrí spolu so svojou menšou sesterskou spoločnosťou Kia medzi desať najväčších výrobcov automobilov na svete. Koncern zostáva optimistický, aj pokiaľ ide o najbližšiu budúcnosť.
Očakáva sa, že tržby budú pokračovať v solídnom raste vďaka silnému dopytu po modeloch značky Genesis a nižším zásobám. Napriek globálnej neistote, výkyvom úrokových sadzieb a rastúcej inflácii Hyundai počíta s vyššou ziskovosťou.