Nemecká automobilka Volkswagen. FOTO: TASR/DPA  
StoryEditor

Európskej únii na rozdiel od Číny chýba priemyselná stratégia. Výrobcov elektromobilov ohrozuje konkurencia

18.12.2023, 18:48
Autor:
TASRTASR

Čínska holistická politika zahŕňajúca každý krok životného cyklu vozidla výrazne zvýšila konkurencieschopnosť.

Európskemu sektoru elektrických vozidiel (EV) hrozí, že zaostane za konkurenciou bez robustnej priemyselnej stratégie Európskej únie.

Uviedlo to v pondelok Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) s odvolaním sa na správu, ktorá poukazuje na dominanciu Číny v dodávateľskom reťazci a stimuly v Spojených štátoch pre tamojších výrobcov elektromobilov, uvádza Reuters

Správa francúzskej univerzity L‘École polytechnique odhaľuje "obrovský rozsah náročných úloh" pre Európsku úniu pri rozvoji dodávateľského reťazca EV, uviedlo združenie,

image

Najdostupnejší elektromobil Toyoty pre Európu? Do predaja má zavítať už budúci rok

Poukázalo pritom na hrozby pre konkurencieschopnosť výroby elektrických vozidiel v Európe v porovnaní s inými regiónmi, ktoré majú priemyselné stratégie.

"Európska únia na rozdiel od Číny a Spojené štýty chýba robustná priemyselná stratégia na podporu výroby elektrických vozidiel," uviedla vo vyhlásení Sigrid De Vriesová, generálna riaditeľka združenia.

Podľa združenia čínska holistická politika, ktorá zahŕňa každý krok životného cyklu elektromobilu, od ťažby potrebných surovín až po recykláciu, výrazne zvýšila jeho konkurencieschopnosť.

A v USA podporujú rozvoj odvetvia ambiciózne ciele v jednotlivých štátoch aj na federálnej úrovni, ako aj mohutný balík stimulov v rámci zákona o znižovaní inflácie (Inflation Reduction Act, IRA), uvádza správa.

image

Koniec ekologického bonusu. Nemecká vláda zrušila nákupný bonus na elektrické autá

Napriek povzbudivým signálom z Európskej únie blok sa často zameriava viac na regulácie ako na podporu jednotlivých odvetví, čím ich poškodzuje.

Na to, aby Európska únia riešila klimatické zmeny a poskytla dynamiku európskemu odvetviu elektrických vozidiel, musí k svojmu regulačnému rámcu pristupovať holisticky, uviedla De Vriesová.

01 - Modified: 2023-12-13 13:20:00 - Feat.: 1 - Title: BMW M odmieta downsizing. Veľké motory si nechá čo najdlhšie, potvrdil šéf značky 02 - Modified: 2023-12-13 11:49:53 - Feat.: 1 - Title: Poučila sa Tesla z kritiky? Firma zvolá dva milióny áut a upraví im kontroverzný softvér 03 - Modified: 2023-12-08 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: TÜV Report 2024: Toto sú najspoľahlivejšie a najmenej spoľahlivé nové automobily
01 - Modified: 2024-11-21 15:49:26 - Feat.: - Title: Čínsky minister obrany sa odmietol stretnúť s Austinom, dôvodom je postoj USA k Taiwanu 02 - Modified: 2024-11-21 09:49:26 - Feat.: - Title: Americký kaviarenský reťazec zvažuje možnosť predaja podielu vo svojich aktivitách v Číne 03 - Modified: 2024-11-19 21:20:45 - Feat.: - Title: Šéf ruského Avtovazu očakáva v budúcom roku prudký pokles automobilového trhu v krajine 04 - Modified: 2024-11-19 09:21:40 - Feat.: - Title: EÚ chce prinútiť čínske firmy, aby zdieľali technológie s európskymi partnermi, píše Financial Times 05 - Modified: 2024-11-19 07:16:09 - Feat.: - Title: Do žiakov pred školou v Číne vrazilo auto, hlásia zranených
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 18:06