Nemecká automobilka Volkswagen. FOTO: TASR/DPA  
StoryEditor

Európskej únii na rozdiel od Číny chýba priemyselná stratégia. Výrobcov elektromobilov ohrozuje konkurencia

18.12.2023, 18:48
Autor:
TASRTASR

Čínska holistická politika zahŕňajúca každý krok životného cyklu vozidla výrazne zvýšila konkurencieschopnosť.

Európskemu sektoru elektrických vozidiel (EV) hrozí, že zaostane za konkurenciou bez robustnej priemyselnej stratégie Európskej únie.

Uviedlo to v pondelok Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) s odvolaním sa na správu, ktorá poukazuje na dominanciu Číny v dodávateľskom reťazci a stimuly v Spojených štátoch pre tamojších výrobcov elektromobilov, uvádza Reuters

Správa francúzskej univerzity L‘École polytechnique odhaľuje "obrovský rozsah náročných úloh" pre Európsku úniu pri rozvoji dodávateľského reťazca EV, uviedlo združenie,

image

Najdostupnejší elektromobil Toyoty pre Európu? Do predaja má zavítať už budúci rok

Poukázalo pritom na hrozby pre konkurencieschopnosť výroby elektrických vozidiel v Európe v porovnaní s inými regiónmi, ktoré majú priemyselné stratégie.

"Európska únia na rozdiel od Číny a Spojené štýty chýba robustná priemyselná stratégia na podporu výroby elektrických vozidiel," uviedla vo vyhlásení Sigrid De Vriesová, generálna riaditeľka združenia.

Podľa združenia čínska holistická politika, ktorá zahŕňa každý krok životného cyklu elektromobilu, od ťažby potrebných surovín až po recykláciu, výrazne zvýšila jeho konkurencieschopnosť.

A v USA podporujú rozvoj odvetvia ambiciózne ciele v jednotlivých štátoch aj na federálnej úrovni, ako aj mohutný balík stimulov v rámci zákona o znižovaní inflácie (Inflation Reduction Act, IRA), uvádza správa.

image

Koniec ekologického bonusu. Nemecká vláda zrušila nákupný bonus na elektrické autá

Napriek povzbudivým signálom z Európskej únie blok sa často zameriava viac na regulácie ako na podporu jednotlivých odvetví, čím ich poškodzuje.

Na to, aby Európska únia riešila klimatické zmeny a poskytla dynamiku európskemu odvetviu elektrických vozidiel, musí k svojmu regulačnému rámcu pristupovať holisticky, uviedla De Vriesová.

01 - Modified: 2023-12-13 13:20:00 - Feat.: 1 - Title: BMW M odmieta downsizing. Veľké motory si nechá čo najdlhšie, potvrdil šéf značky 02 - Modified: 2023-12-13 11:49:53 - Feat.: 1 - Title: Poučila sa Tesla z kritiky? Firma zvolá dva milióny áut a upraví im kontroverzný softvér 03 - Modified: 2023-12-08 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: TÜV Report 2024: Toto sú najspoľahlivejšie a najmenej spoľahlivé nové automobily
01 - Modified: 2024-12-18 11:28:32 - Feat.: - Title: Čínsky prezident Si Ťin-pching začal trojdňovú návštevu autonómneho územia Macao 02 - Modified: 2024-12-17 20:20:47 - Feat.: - Title: Čína plánuje v budúcom roku rozpočtový deficit na úrovni štyroch percent HDP 03 - Modified: 2024-12-17 18:21:09 - Feat.: - Title: Taraba na Rade ministrov EÚ podporil automobilový priemysel, zúčastnil sa aj na stretnutí V4 04 - Modified: 2024-12-17 14:00:21 - Feat.: - Title: Čína popravila bývalého vysokého úradníka odsúdeného za korupciu a spreneveru 05 - Modified: 2024-12-17 13:55:37 - Feat.: - Title: Čína k sebe sťahuje postsovietsky svet. Kúpila od Rusov podiel v kazašských uránových baniach
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. december 2024 06:48