Predseda odborovej organizácie Škoda Auto vo VW si myslí, že automobilke škodia aj dozvuky aféry Dieselgate. FOTO: Reuters
StoryEditor

Napätie vo Volkswagene. Automobilka zaostáva a plánuje masívne prepúšťanie

09.07.2024, 11:46
Autor:
dušudušu
  • V automobilke Volkswagen sa chystá prepúšťanie.
  • Automobilka bojuje so silnou konkurenciou v oblasti elektromobility.
  • Problémy však má už dlhšiu dobu aj s vývojom softvéru.

Volkswagen (VW) sa s najvyššou pravdepodobnosťou uchýli k prepúšťaniu. Vo vedení nemeckého automobilové koncernu podľa českých Hospodářskych novín panuje napätie. Malo by prísť k redukcii počtu zamestnancov až o štyridsať percent.

Na znížení stavov sa zrejme bude podieľať aj zavedenie umelej inteligencie či robotických technológií do výroby. Zatiaľ nie je známe, kedy bude plán prepúšťania zrealizovaný. Odbory so stratégiou síce vyjadrili súhlas, avšak trvajú na tom, aby bola aplikovaná počas dlhšieho časového obdobia.

Časová os emisného škandálu

Nezastaviteľná elektromobilita

Za nelichotivou pozíciou automobilky pravdepodobne stojí hneď niekoľko faktorov – od zníženej atraktívnosti modelov, cez neuspokojivý cash flow až po škrty vo vývoji softvéru, ktoré oddialili nástup nových elektrických modelov na trh. Elektromobilita ako taká bola pre automobilku v poslednom období tŕňom v päte.

Na nemeckom trhu, ale aj v Európe celkovo si pred VW drží výrazný náskok americká Tesla a veľkú konkurenciu predstavujú aj elektromobily čínskej výroby. V európskom kontexte sa dodávky elektromobilov z nemeckej dielne v prvých troch mesiacoch tohto roka medziročne znížili o 24 percent.

image

BMW žiada Brusel, aby pre jej elektrické vozidlá Mini vyrábané v Číne stanovila nižšie clá

Podľa Jaroslava Povšíka, predsedu odborovej organizácie Škoda Auto vo VW, je evidentné, že prechod na elektromobilitu nemožno zastaviť. Z dlhodobej perspektívy je podľa neho kľúčové, aby boli všetky automobily koncernu elektrické, z krátkodobého hľadiska považuje za potrebné klásť dôraz na výrobu hybridných vozidiel.

Dozvuky Dieselgate

Keďže vo vývoji softvéru sa prejavujú značné oneskorenia, koncern sa chystá investovať do funkčného softvéru americkej automobilky Rivian, ktorý by mohol využívať okamžite. Za vývoj IT pre všetky značky skupiny VW zodpovedá dcérska spoločnosť Cariad. V roku 2022 bol z jej čela pre neuspokojivé výsledky odvolaný dovtedajší šéf​ Herbert Diess.

image

Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia

Povšík sa domnieva, že VW ešte stále škodia aj dozvuky aféry Dieselgate, ktorá sa datuje do roku  2015, keď sa prevalilo, že automobilka vybavila svoje dieselové modely softvérom, ktorý počas testov zámerne znižoval množstvo emisií, aby vozidlá splnili zákonný limit.

01 - Modified: 2024-12-17 13:21:36 - Feat.: - Title: Švédsko zvažuje prevzatie podielov v budúcich jadrových projektoch 02 - Modified: 2024-12-17 11:35:30 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: Ružová budúcnosť Slovenska vo farbe krvi 03 - Modified: 2024-12-17 10:05:00 - Feat.: - Title: Posledná nádej pre Európu: Automobily bez dodatočného príplatku za elektrický pohon 04 - Modified: 2024-12-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Pri konsolidácii nie je čas na odklad 05 - Modified: 2024-12-16 17:11:00 - Feat.: - Title: Ratingová agentúra Moody´s zlepšila odhad rastu čínskej ekonomiky na budúci rok
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
17. december 2024 15:04