Podľa čínskeho ministerstva obchodu odmietnutie EÚ ”ukazuje, že chýba skutočná snaha stretnúť sa na pol ceste” pri hľadaní kompromisu. FOTO: REUTERS
StoryEditor

Čína kritizuje odmietnutie návrhu na minimálnu cenu elektromobilov z európskej strany

13.09.2024, 15:33
Autor:
TASRTASR

Komisia je blízko k zavedeniu konečných ciel až do výšky 35,3 percenta na elektromobily vyrobené v Číne, nad rámec štandardného dovozného cla EÚ na autá vo výške 10 percent.

Čínske ministerstvo obchodu v piatok so sklamaním reagovalo na rozhodnutie Európskej únie odmietnuť návrh čínskych výrobcov elektrických vozidiel na stanovenie minimálnych dovozných cien, píše portál businesstimes.

"EÚ tvrdí, že je ochotná vyriešiť problém prostredníctvom dialógu, ale čínsky návrh rýchlo a neuvážene odmietla bez toho, aby ponúkla konkrétny plán," uviedlo čínske ministerstvo.

Podľa ministerstva odmietnutie EÚ "ukazuje, že chýba skutočná snaha stretnúť sa na pol ceste" pri hľadaní kompromisu, uviedli noviny Global Times. Dodali, že ak bilaterálne rokovania o elektrických vozidlách zlyhajú, "zodpovednosť bude ležať výlučne na strane EÚ".

Európska komisia formálne zamietla všetky návrhy čínskych výrobcov elektrických vozidiel na minimálne dovozné ceny v snahe vyhnúť sa clám v EÚ.

image

Brusel odmietol snahy vývozcov áut z Číny vyhnúť sa clám pomocou minimálnych cien, tí sa chcú dohodnúť

"Naša kontrola sa zamerala na to, či by ponuky eliminovali škodlivý vplyv dotácií, a či by sa dali efektívne monitorovať a presadzovať. Komisia dospela k záveru, že žiadna z ponúk nespĺňala tieto požiadavky," uviedol vo štvrtok hovorca Komisie.

"Komisia zostáva otvorená vyjednávaniam o riešení, ale to musí byť plne v súlade s pravidlami Svetovej obchodnej organizácie a plne napraviť škodlivé účinky zistených dotácií," dodal hovorca.

Komisia je blízko k zavedeniu konečných ciel až do výšky 35,3 percenta na elektromobily vyrobené v Číne, nad rámec štandardného dovozného cla EÚ na autá vo výške 10 percent.

O navrhovaných clách bude hlasovať všetkých 27 členov EÚ. Zavedú sa do konca októbra, pokiaľ proti nim nebude kvalifikovaná väčšina 15 členov EÚ zastupujúcich 65 percent obyvateľov bloku. Aj USA zavádzajú vyššie clá na čínsky tovar vrátane elektrických vozidiel.

01 - Modified: 2024-09-11 08:37:00 - Feat.: 1 - Title: Španielsky premiér Sánchez vyzval EÚ, aby prehodnotila clá na čínske elektromobily 02 - Modified: 2024-09-10 11:24:33 - Feat.: 1 - Title: Európska únia sa ešte chystá znížiť dodatočné clá na elektromobily z Číny, dotácie stále vyšetruje 03 - Modified: 2024-09-05 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Prečo majú elektromobily v čase lacného benzínu predsa zrazu nádej na svetlé zajtrajšky? (komentár) 04 - Modified: 2024-09-05 08:51:21 - Feat.: 1 - Title: Čínsky export áut do EÚ bude tento rok prvýkrát vyšší ako európsky vývoz do Číny 05 - Modified: 2024-08-29 14:37:29 - Feat.: 1 - Title: Čína nateraz neuvalí dovozné clá na koňak z Európskej únie. Necháva si však otvorené dvere
01 - Modified: 2024-11-21 09:49:26 - Feat.: - Title: Americký kaviarenský reťazec zvažuje možnosť predaja podielu vo svojich aktivitách v Číne 02 - Modified: 2024-11-21 08:23:43 - Feat.: - Title: Predaj nových áut v EÚ v októbri mierne stúpol, po troch mesiacoch aj v Nemecku 03 - Modified: 2024-11-20 14:28:44 - Feat.: - Title: Akčný plán Rady Európy pomôže Moldavsku so zbližovaním sa s normami EÚ 04 - Modified: 2024-11-20 11:41:46 - Feat.: - Title: Raši: Ciele EÚ v digitalizácii chceme do roku 2030 splniť v čo najvyššej miere 05 - Modified: 2024-11-19 11:59:54 - Feat.: - Title: Rheinmetall plánuje do roku 2027 navýšiť svoje tržby. Očakáva podporu z výdavkov EÚ a NATO na obranu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 14:59