Generálna riaditeľka sociálnej siete X Linda Yaccarinová odstupuje z funkcie. Informovala o tom na svojom profile na tejto platforme bez toho, aby uviedla dôvod svojho kroku.
Sieť vtedy známu ako Twitter v roku 2022 kúpil miliardár Elon Musk. Yaccarinová nastúpila do jej čela v roku 2023 po tom, čo Musk prepustil väčšinu zamestnancov a uvoľnil pravidlá pre reguláciu obsahu.
Zmena vedenia
Tento rok v marci Musk oznámil, že kontrolu nad sieťou X prevzal jeho štart-up pre umelú inteligenciu xAI, ktorý získal firmu X Corp, teda prevádzkovateľa siete X. Start-up tiež vyvíja chatbota Grok, ktorého X integrovala do svojej platformy.
Musk bol predtým kritizovaný, že platformu súčasne vlastní aj riadi. Po tejto kritike vymenoval novou šéfkou práve Yaccarinovú. Aj potom bol však veľmi aktívny pri komentovaní rôznych plánov či nových funkcií platformy.
"Keď sme s Elonom Muskom po prvý raz hovorili o jeho vízii pre X, vedela som, že to bude životná príležitosť naplniť výnimočné poslanie tejto spoločnosti. Som mu nesmierne vďačná, že mi zveril zodpovednosť za ochranu slobody prejavu, premenu firmy a transformáciu X v aplikácii pre všetko, "uviedla Yaccarinová. "Budem vám všetkým fandiť, pretože naďalej meníte svet," dodala.
Ako takzvaná aplikácia pre všetko (anglicky everything app) sa označuje aplikácia, ktorá integruje množstvo rozdielnych funkcií, na ktoré ľudia zvyčajne používajú samostatné aplikácie. Musk má napríklad dlhodobo ambície s X preniknúť do sveta digitálnych platieb. Sieť zaviedla tiež videohovory a hlasové hovory.
Integrovanie AI
Jedným z projektov za vedenia Yaccarinovej bolo integrovanie chatbota Grok do platformy X, čo umožňuje užívateľom povolať ho na pomoc v bežných verejných konverzáciách. Napríklad keď chcú overiť, či je výrok iného užívateľa pravdivý alebo keď mu chcú dodať kontext.
X v marci uviedla, že očakáva prvý rok rastu reklamných príjmov od prevzatia Muskom. Podľa spoločnosti Emarketer by mali príjmy z inzercie v USA tento rok predstavovať 1,31 miliardy dolárov, globálne potom 2,26 miliardy dolárov.
Inzerenti krátko po akvizícii začali sieť masívne opúšťať kvôli Muskovmu prístupu k moderovaniu obsahu. Ich návrat je podľa portálu stanice CNBC čiastočne motivovaný obavami z finančných dopadov neprítomnosti na platforme.
Sieti sa tiež podľa CNBC v poslednom čase darí priťahovať malé a stredné podniky, s čím mala predtým ťažkosti. Napriek očakávanému nárastu sú však príjmy X z inzercie podľa odhadov stále nižšie ako pred Muskovým nástupom.
V roku 2021 spoločnosť vykázala príjmy z inzercie vyše 4,5 miliardy dolárov; teraz tieto údaje nezverejňuje, keďže ide o súkromnú firmu, s ktorej cennými papiermi sa neobchoduje na burze.

