Výkonná viceprezidentka spoločnosti BYD, Stella Li. FOTO: Reuters
StoryEditor

BYD chce do roku 2028 všetky autá pre európsky trh vyrábať lokálne, koncom roka začne produkcia v Maďarsku

08.09.2025, 18:42
Autor:
ČTKČTK

BYD pôvodne v Európe predávala len plne elektrické vozidlá. Koncom minulého roka však oznámila, že začne v regióne predávať aj plug-in hybridy.

Čínska automobilka BYD začne výrobu elektromobilov vo svojej novej fabrike v Maďarsku koncom tohto roka. Firma, ktorá je najväčším výrobcom elektromobilov v Číne, zároveň plánuje, že do roku 2028 budú všetky jej autá určené pre európsky trh vyrábané lokálne v Európe, čo jej umožní vyhnúť sa európskym clám na dovoz áut z Číny. Agentúre Reuters to na mníchovskom autosalóne povedala výkonná viceprezidentka firmy Stella Li.

Prvým modelom, ktorý zíde z výrobnej linky v Maďarsku, bude kompaktné elektrické vozidlo Dolphin Surf. Po začatí výroby v Maďarsku chce automobilka v roku 2026 začať výrobu v Turecku.

Výroba v Európe

"Snažíme sa, aby naša výroba bola viac európska," povedala Li. Na otázku, ako dlho bude automobilke BYD trvať, kým vyrobí lokálne všetky elektromobily, ktoré potrebuje na uspokojenie európskeho dopytu, odpovedala, že dva až tri roky.

image

BYD prvýkrát brzdí výrobu

BYD pôvodne v Európe predávala len plne elektrické vozidlá. Koncom minulého roka však oznámila, že začne v regióne predávať aj plug-in hybridy, ktoré možno nabíjať zo siete, majú väčšiu batériu a môžu dlhší čas ísť čisto na elektrinu ako klasické hybridné elektromobily.

Plug-in hybridy sú u európskych spotrebiteľov obľúbené, napríklad v Británii je najpredávanejším modelom automobilky práve plug-in hybrid, dodala Li.

Výnimka z ciel

V najbližších šiestich mesiacoch BYD podľa nej uvedie na trh ďalšie tri až štyri modely plug-in hybridov a očakáva, že tieto vozidlá v Európe čoskoro prekonajú predaj plne elektrických modelov. Na dovoz plug-in hybridov z Číny sa tiež nevzťahujú vyrovnávacie clá, ktoré EÚ zaviedla koncom minulého roka.

BYD tiež zvažuje, že na európsky trh uvedie svoju luxusnú značku Yangwang. To by sa mohlo uskutočniť v roku 2027, uviedla viceprezidentka Li.

image

Tesla v Európe oslabuje: predaj klesal aj v auguste

EÚ koncom októbra minulého roka zaviedla na dovoz elektromobilov z Číny vyrovnávacie clá až 35,3 percenta, pretože Peking podľa nej náklady na výrobu elektromobilov umelo znižuje nespravodlivými dotáciami. Vyrovnávacie clá sa vyberajú nad rámec štandardného dovozného cla na automobily, ktoré v EÚ predstavujú desať percent.

Tradičný medzinárodný autosalón v Mníchove IAA Mobility oficiálne začína v utorok. Dnes bol tlačový deň, keď automobilky a technologické firmy predstavujú novinárom svoje novinky.

01 - Modified: 2025-09-08 13:37:18 - Feat.: 1 - Title: Čínsky výrobca elektromobilov začne s výrobou vo svojom novom maďarskom závode do konca roka 2025 02 - Modified: 2025-09-04 15:53:12 - Feat.: 1 - Title: Ministerstvo spravodlivosti USA vyšetruje členku Rady guvernérov Fedu Cookovú kvôli možnému podvodu 03 - Modified: 2025-09-03 12:42:42 - Feat.: 0 - Title: Komunistická Čína začína ceriť zuby. Soft power jej už nestačí
01 - Modified: 2025-12-05 06:07:27 - Feat.: - Title: Európa musí nájsť nové sebavedomie. Steinmeier v Londýne vyzval na posilnenie konkurencieschopnosti 02 - Modified: 2025-12-04 17:30:00 - Feat.: - Title: Zabudnite na tanky. Európa potrebuje pre vojnu s Ruskom železnicu k Baltu 03 - Modified: 2025-12-03 18:22:01 - Feat.: - Title: Dôvera zamestnancov Volkswagenu vo vedenie sa prepadla. Blumeho nový apel na efektivitu narazil na výhrady 04 - Modified: 2025-12-03 10:00:00 - Feat.: - Title: Európa bude mať v tomto roku až o 42 dní leta navyše. Blíži sa klimatická katastrofa, vedci bijú na poplach 05 - Modified: 2025-12-02 17:07:23 - Feat.: - Title: Putin varuje: Rusko vojnu nechce. Ak ju chce Európa, sme pripravení bojovať, hrozí šéf Kremľa
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 09:56