Niektoré z nich sa dotkli aj Bratislavy. Škrtanie letov zasiahlo až 400-tisíc cestujúcich so zakúpenou letenkou. Írsky dopravca pritom škrtá ďalej. Do marca budúceho roka má byť zrušených ďalších 18-tisíc letov.
Zlepšenie dochvíľnosti
Ryanair tento krok oficiálne zdôvodnil zlepšením dochvíľnosti aj uplatnením nároku zamestnancov na dovolenku. „V júli a auguste sme pracovali s rekordným časovým plánom. Počas septembra a októbra však musíme vyhovieť pilotom a posádkam v každoročnom nároku na voľno. Zvýšený počet dovoleniek spolu so štrajkami pracovníkov riadenia letovej prevádzky negatívne ovplyvnil v posledných dvoch týždňoch našu dochvíľnosť, ktorá klesla pod hranicu 80 percent,“ uviedol v septembrovom vyhlásení hovorca spoločnosti Robin Kiely.
Podľa Ferjančeka je však ťažké jednoznačne povedať, či Ryanairom komunikovaný dôvod škrtania liniek je skutočne pravdivý. „Ak by to bola pravda, ukazovalo by to na systémové chyby spoločnosti v HR oblasti. Ryanair sa s nedostatkom pilotov vyrovná veľmi jednoducho, bude znižovať výkony. Na druhej strane, lietadlá ktoré vlastní alebo ich má prenajaté, zostanú na zemi, pretože ich nebude mať kto pilotovať. A najdrahšie lietadlo je lietadlo ktoré nelieta,“ pripomenul expert na leteckú dopravu.
Dosah na ziskovosť
Podľa Ferjančeka to bude mať dosah na náklady Ryanairu, jeho ziskovosť aj perspektívu budúceho rastu. „Možno to Ryanair nepriamo prinúti zastaviť extrémny a ťažko udržateľný rast.“