Prípadní noví hráči to pri vstupe do sektora budú mať mimoriadne ťažké. Jednoduché to pritom nemajú ani dnes. „Nemyslím si, že počet leteckých spoločností raketovo rastie. Založiť a rozbehnúť prevádzku leteckej spoločnosti je dlhý, drahý a náročný proces. Pravdou však je, že letecké výkony v Európe rastú, pretože si to vyžaduje trh. A pracovný trh na to nedokáže dostatočne rýchlo reagovať. Pracovná sila totiž na trhu jednoducho nie je dostupná,“ hovorí Ferjanček.
Deformované ceny
Vývoj sa podľa neho dá predvídať – deformované ceny sa postupne vrátia na racionálnu úroveň, aby sa následne vplyvom konkurencie opäť znižovali. „To však bude trvať roky. Menšie spoločnosti sú citlivejšie a zraniteľnejšie. Automaticky to však neznamená, že nedokážu racionálne fungovať. Majú väčšiu flexibilitu, ľahšie sa prispôsobujú trhovej situácii“.
Koniec stratových firiem
Každá spoločnosť, ktorá ma vyššie náklady ako príjmy, skôr či neskôr skončí. „A to je prípad Air Berlin a Monarch. Čaká to Alitaliu, kandidátov je ale viac. Ak sa bude Lufthansa chovať viac politicky ako ekonomicky, tak to nemusí ustáť tiež,“ uzatvára Ferjanček.