Strata terestriálu zatiaľ nie je tak citeľná
Televízia Markíza je na mediálnom trhu od roku 1996 a časť podielu patrí skupine CME.
Dlhodobo jej patrila líderská pozícia v celodenných podieloch aj v prime time, až kým sa začiatkom tohto roku televízia nerozhodla opustiť voľne šíriteľné terestriálne vysielanie.
Markíza si síce ekonomicky polepšila, ale prišla o pozíciu lídra a v prime timoch ju tak niekedy stráca.
V októbri však bola Markíza víťazom televíznych obrazoviek.
V meraniach dosiahla skupina Markíza priemerný celodenný trhový podiel 28,5 % a polepšila si o 0,5 percentuálneho bodu.
Jednotkou na trhu bola 29 z 31 dní. Televízia Markíza bola aj najsilnejšia spomedzi televíznych staníc a jej priemerný celodenný podiel bol 21,3 percent.
Víťazstvo jej patrí aj v prime time, kedy jej trhový podiel v októbri dosiahol 29,5 %.
CME pôsobí v šiestich krajinách
Čo sa týka budúcnosti, Markíza na budúci rok plánuje reklamu zdražieť o viac ako 18 %, čo odôvodňuje rastom inflácie.
CME vlastní v Česku aj skupinu Nova.
Otázniky teraz visia nad tým, či skupina televíznych staníc zostane v terestriáli a bude svoje stanice šíriť naďalej bezplatne alebo časť z nich spoplatní.
Česko je pritom na takéto obmedzenie náchylnejšie ako Slovensko, pretože terestriál má v krajine dominantnú pozíciu.
CME okrem Slovenskej a Českej republiky pôsobí aj v Bulharsku, Rumunsku, Chorvátsku a Slovinsku.
Na Slovensku jej patrí aj televízia Doma a Dajto.
Priemerný celodenný trhový podiel