Platí to aj o rýchlo rastúcich blízkovýchodných spoločnostiach Etihad Airways, Emirates alebo Qatar Airways. Najmä posledne zmienený katarský koncern v nedávnom období expandoval na stredoeurópskom trhu. Svoje linky posilňoval z Viedne, Prahy aj Budapešti.
Hoci sa objavili špekulácie, že by Qatar mohol začať lietať aj z Bratislavy, odborníci tomu veľkú šancu nedávajú. Naša metropola zrejme aj v nasledujúcich rokoch zostane orientovaná najmä na dovolenkárov. „Obávam sa, že tento stav sa nezmení. Na Slovensku nie je trh. Kým sa k nám z nejakého dôvodu nenasťahuje státisícová menšina, ktorá cestuje často domov, alebo Slováci nezačnú opäť hromadne migrovať za prácou, tak sa nezmení vôbec nič,“ zdôrazňuje Ferjanček.
Zároveň však spochybňuje, či je vôbec potrebné, aby sa niečo menilo. „Ja si skôr myslím, že je dôležité nájsť racionálnu cestu, ako technicky spojiť letiská Bratislava a Viedeň do jedného celku tak, aby sa Bratislava stala ďalším terminálom viedenského letiska. Otázkou však je, či táto cesta prinesie Slovensku nejaký úžitok okrem vyššieho počtu odlietavajúcich a prilietavajúcich lietadiel,“ dopĺňa Ferjanček.
Letisko má pritom len menší vplyv na to, či si ho aerolinky vyberú za jednu zo svojich destinácií. „Letecké spoločnosti v prvom rade hľadia na trh, ktorý daný región ponúka. S letiskom následne rokujú o podmienkach spolupráce,“ potvrdila pre HN Veronika Ševčíková, hovorkyňa bratislavského letiska.