Všetky tajomstvá si držia pod rodinnou pokrievkou. Na prísnu mlčanlivosť o pomeroch vo firme zaväzujú aj každého z desaťtisícov zamestnancov. Tých si vyberajú len spomedzi najlepších a najvzdelanejších ľudí s najlepšími spoločenskými maniermi. Traduje sa napríklad historka, že Forrest senior si vybral vysokopostaveného manažéra medzi viacerými kandidátmi len preto, že si ako jediný pri stretnutí sňal z hlavy klobúk.
Ak už niekto z rodiny poskytne interview, môžete si byť istí, že z diania vo firme neprezradí nič dôležité. Každý výstup navyše musí schváliť rodinná rada. „Všetci v našej spoločnosti sa riadia piatimi základnými princípmi – kvalitou, zodpovednosťou, vzájomnou podporou, maximálnou účinnosťou a slobodou,“ odrecitovala poctivo naučenú formulku Victoria Marsová v rozhovore pre videomagazín Yale Insights z dielne Yale School of Management.
Marsovci však občas predsa len prezradia niečo z domácej kuchyne. Povedzme, aké to je vyrastať v rodine čokoládového magnáta.
Ak ste si v detstve predstavovali, že sa to podobá scénam z filmu Charlie a továreň na čokoládu, a vy by ste každý deň mohli jesť kilá a kilá čokolády, pravdepodobne budete sklamaní. Každá generácia Marsovcov svoje deti v konzumácii produktov z rodinnej fabriky prísne obmedzuje. Túto tradíciu začal už zakladateľ Franklin Clarence a takmer bez čokolády sú aj dnešní najmladší členovia rodiny. Namiesto nej ich vedú k zdravému stravovaniu i celkovému životnému štýlu vrátane športovania. Koncern Mars si totiž naplno uvedomuje, že moderné civilizačné choroby ako obezita či cukrovka, ktoré sú pre dnešnú Ameriku vážnou hroznou a veľkým strašiakom, môžu pri nadmernej konzumácii vyvolať aj jeho produkty. I to bol dôvod, prečo firma ako prvá v Spojených štátoch prestala vyrábať reklamy na svoje výrobky určené pre deti do 12 rokov.