Diana Polónyi vedie oddelenie komunikácie a medzinárodných vzťahov Eximbanky. FOTO: HN/Miroslava Spodniaková
StoryEditor

Šéfka komunikácie Eximbanky pre HN: Dôraz na efektivitu tlačí finančné domy do digitálneho priestoru aj AI

02.04.2025, 18:53
  • Riaditeľka komunikácie a medzinárodných vzťahov Eximbanky Diana Polónyi vysvetľuje pre HN i to:
  • V čom sa líši marketing súkromnej a štátnej finančnej inštitúcie.
  • Ako hodnotí nedávny rebranding Eximbanky.
  • Aký vplyv má digitalizácia a umelá inteligencia na marketing bankových domov.

Aký je rozdiel medzi budovaním povedomia a marketingom vo verejnej inštitúcii v porovnaní s privátnym sektorom? Je potrebné budovať branding v inštitúcii, ako je vaša?

V súčasnom svete je budovanie povedomia a pozitívnej reputácie nevyhnutné pre každú organizáciu, či už je verejná alebo súkromná. Hoci ich ultimátny cieľ je rovnaký, prístupy sa líšia. Komerčné subjekty sa zameriavajú na rast značky, predaj a zákaznícku lojalitu, pričom využívajú výkonnostný marketing a presné cielenie.

Verejné inštitúcie, naopak, slúžia verejnému záujmu, takže ich komunikácia je viac orientovaná skôr na osvetu, edukáciu a služby spoločnosti. Keďže nepracujú s konkurenciou ako takou, snažia sa o budovanie takzvanej referenčnej hodnoty voči obdobným inštitúciám doma či v zahraničí.

image

Zo Sobraniec sa môže stať nový Hainburg, tvrdí pre HN exminister

Čím je špecifický váš typ inštitúcie?

Exportno-úverové agentúry (ECAs), akou je i Eximbanka, sú špecifické tým, že podporujú domácich exportérov. Preto sa v marketingu a komunikácii sústreďujú hlavne na prezentáciu exportných príležitostí, edukáciu o rizikách a podporu financovania pre firmy. Rovnako ako naši zahraniční partneri, aj my v Eximbanke využívame dostupné marketingové a komunikačné nástroje s ohľadom na naše lokálne podmienky.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 71% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-13 15:18:46 - Feat.: 0 - Title: Zo Sobraniec sa môže stať nový Hainburg, tvrdí pre HN exminister 02 - Modified: 2024-12-15 12:25:39 - Feat.: 0 - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Slovenské firmy sa čoraz viac presadzujú aj mimo Únie, tvrdí odborník Eximbanky 03 - Modified: 2024-12-15 12:19:39 - Feat.: 0 - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Ako sa slovenskí podnikatelia môžu zapojiť do obnovy Ukrajiny? 04 - Modified: 2024-12-15 12:21:00 - Feat.: 0 - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Slovenské firmy vieme podporiť vo všetkých fázach exportu do zahraničia
01 - Modified: 2025-11-26 15:00:00 - Feat.: - Title: Biznis vyjednávač: Nešliapem na ego. Ukazujem rešpekt, aj keď nesúhlasím, menej hovorím a počúvam 02 - Modified: 2025-11-26 06:30:00 - Feat.: - Title: Ľudia na sieťach vyjadrujú nenávisť tak, aby ju neskôr mohli poprieť, približuje filozof 03 - Modified: 2025-11-25 23:00:00 - Feat.: - Title: ​Blackout v Európe? Vylúčiť sa nedá. Šéf prenosovej sústavy pre HN upozorňuje na riziká zelených zdrojov 04 - Modified: 2025-11-23 17:00:00 - Feat.: - Title: Herez zo seriálu Ranč Károly Tóth: Lepšie fungujem vo vzťahu ako sám 05 - Modified: 2025-11-22 23:00:00 - Feat.: - Title: Samoliečiteľstvom do hrobu? Ľudia sú schopní spraviť čokoľvek alebo čo prezrádza klinický farmakológ
menuLevel = 2, menuRoute = focus/biznis, menuAlias = biznis, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
27. november 2025 11:09