StoryEditor

Prečo majú Číňania v rýchlovlakoch prvenstvo?

15.12.2017, 23:00
Z Bratislavy do Košíc rovnako ako z Pekingu do Šanghaja.

V Číne vlaky môžu dosiahnuť 300 kilometrov za hodinu alebo v najvyššej rýchlosti až 350 kilometrov. Vysokorýchlostné vlaky spájajú okolo 200 čínskych miest, čím tak pokrývajú 32 z 34 provincií. Čína si drží svoje prvenstvo najdlhšej siete pre vysokorýchlostné vlaky – od roku 2008, kedy otvorila prvú vysokorýchlostnú linku spájajúcu Peking s Tchien-ťinom má ich vyše 22-tisíc kilometrov, pričom skoro polovica z nich umožňuje rýchlosť nad 250 kilometrov za hodinu.

Tá najdlhšia spája mestá Peking a Kanton na vyše dvojtisícovej kilometrovej trase a v roku 2018 by sa mala rozšíriť až do Hongkongu. Celkový počet vysokorýchlostných tratí v Číne tiež predstavuje dve tretiny vysokorýchlostných tratí vo svete. Do roku 2020 by sa mali rozšíriť na 30-tisíc kilometrov a o päť rokov neskôr až na 38-tisíc.

Pre Čínu sú vlaky zosobnením rýchlosti (trasu s Pekingu do Šanghaja skrátili z 15 hodín na 4,5 hodiny), presnosti (neovplyvňuje ich počasie v takej miere ako lety), pohodlnosti, praktickosti a adekvátnej ceny.
Zisťovali sme, koľko by cena na takýto závratne rýchly vlak vyšla. Na vyše 1300 kilometrovej trase z Pekingu do Šanghaja by sme zaplatili za miesto v business classe 257 dolárov, čo je asi 216 eur. Na porovnanie, cesta z Bratislavy do Košíc nás neštudentov a nedôchodcov trvá vlakom Intercity tiež približne 4,5 hodiny, za ktoré prejdeme 445 kilometrov. Obyčajný lístok nás vyjde na 21,5 eur.

K ďalším krajinám s vysokorýchlostnými vlakmi patrí Francúzsko, Taliansko, Južná Kórea, Španielsko, Taiwan, Turecko, Veľká Británia či Japonsko, na ktoré sme sa pozreli bližšie.

https://www.travelchinaguide.com/

01 - Modified: 2024-11-21 18:45:10 - Feat.: - Title: Na mnohých miestach komplikuje dopravu poľadovica 02 - Modified: 2024-11-21 18:19:17 - Feat.: - Title: Dánska armáda spozorovala čínsku loď v oblasti, kde sa pretrhli podmorské káble 03 - Modified: 2024-11-21 15:49:26 - Feat.: - Title: Čínsky minister obrany sa odmietol stretnúť s Austinom, dôvodom je postoj USA k Taiwanu 04 - Modified: 2024-11-21 09:49:26 - Feat.: - Title: Americký kaviarenský reťazec zvažuje možnosť predaja podielu vo svojich aktivitách v Číne 05 - Modified: 2024-11-19 09:21:40 - Feat.: - Title: EÚ chce prinútiť čínske firmy, aby zdieľali technológie s európskymi partnermi, píše Financial Times
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
22. november 2024 00:44