Majú aj kino pre deti
Railjety u rakúskych susedov nastúpili ako náhrady za vlaky EuroCity a InterCity, po rakúskych zrekonštruovaných koľajniciach premávajú rýchlosťou 230 kilometrov za hodinu vďaka rušňom Taurus od Siemensu.
Rakúsko spájajú so svojimi susednými krajinami a cestujúcich odvezú aj na viedenské letisko. Okrem rýchlosti sa tiež hrdia vysokou kvalitou služieb, samozrejmosťou je už Wi-Fi, reštaurácia a nachádza sa tu aj detské kino.
Jedno z posledných zlepšení bolo v decembri 2016, odkedy jazdia aj na trase Viedeň – Salzburg.
Pendolino do troch miest na Slovensku
Rovnaký typ vlakov, Railjet, premáva aj v Česku už tri roky.
Na rozdiel od Rakúska môže ísť však súprava maximálnou rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.
Česi sa hrdia aj vlakom Pendolino ako jedným z najrýchlejších medzištátnych vlakov v strednej Európe.
Na trase Praha – Košice zvýšil rýchlosť z pôvodných priemerných 80 kilometrov za hodinu na asi 95 kilometrov. Do cieľovej zastávky zastaví na Slovensku aj v Žiline a v Poprade.
V Nemeckú s rýchlovlakmi od roku 1991
Rovnako s uvedením nášho grafikonu, vybrali sa aj nemecké vlaky na cestu rýchlosti. Na dobudovanej trati pre superexpresy Sprinter z Berlína do Mníchova prejdú vzdialenosť 600 kilometrov za štyri hodiny namiesto pôvodných šiestich.
Niektoré úseky však prejdú nižšie, do 300 kilometrov za hodinu. Vybudovanie trate je súčasťou dopravného projektu Nemecké zjednotenie.
Od svojho spustenia však už zaznamenala viaceré meškania.
Prvé generácie vysokorýchlostných vlakov ICE spustili v Nemecku v roku 1991.