O prezentovanie tohto osohu sa posnažili práve odborníci z Mindworxu, ktorí umiestnili do podchodu na bratislavskom Hodžovom námestí vo vianočnom období otázku „Budete na Vianoce jesť koláče?“ s dvomi šípkami – šípka áno viedla ku schodom a šípka nie zase k eskalátoru. Experiment vyhodnotili s pozitívnym výsledkom a počet ľudí, ktorý sa rozhodol pre zdraviu prospešnejšie prebehnutie sa po schodoch sa zvýšil o tretinu.
Jedinci si štuchaním môžu okrem pohybu pomôcť aj k zdravšej životospráve, lepšej starostlivosti o svoje zdravie pri menej či viac závažných ochoreniach, byť zodpovednejším pri plnení úloh či byť enviromentálnejším a viac recyklovať.
„Ak je behaviorálna ekonómia v správnych rukách, vie benefitovať jednotlivcov tak, že im uľahčí alebo inak pomôže spraviť to, čo by naozaj v tej ktorej situácii chceli spraviť, ale nemuseli by, ak by behaviorálny ekonóm predtým do dizajnu tej ktorej situácie nezasiahol,“ ozrejmil Pavlovský.
Okrem zdravšieho životného štýlu a zhovievavejšieho správania k prírode tiež menuje postrčenia k lepším finančným rozhodnutiam, vytvorenia lepších návykov, ako napríklad neprekračovania rýchlosti počas šoférovania. Vie podľa neho tiež pomôcť lepšie porozumieť inak zložito podanej informácii.