taxiReuters
StoryEditor

Čo je obsahom nového zákona?

03.07.2018, 00:00
Ústretovejší bude ako voči Uberu, tak aj voči klasickým taxislužbám.

Rezort dopravy uviedol, že by sa novelou upravili podmienky na udelenie koncesie a bezúhonnosť.

Vynechala by sa povinnosť mať parkovacie miesto či by pribudla možnosť vypočítania ceny prostredníctvom digitálnej platformy.

Vlastnenie taxametra by tak už nebolo povinné. V praxi to tiež znamená, že by vodičom stačil len trvalý pobyt a minimálne jedno auto k dispozícii.

Pre taxislužby by už tiež nebol prísne stanovený počet dverí či objem batožinového priestoru.

Z pôvodných podmienok by sa tiež vypustila finančná spoľahlivosť a podmienky týkajúce sa odbornej spôsobilosti, informuje aj portál nasadoprava.sk.

Ministerstvo dopravy hovorí aj o novej definícii dispečingu. Po novom by išlo o sprostredkovanie služieb prepravy osôb s obsaditeľnosťou najviac deviatich ľudí vrátane vodiča, prostredníctvom telefónu či digitálnej platformy.

Novela je už v medzirezortnom pripomienkovom konaní. Po jej schválení by tak zosúladila domáce podmienky s právom Európskej únie. Navrhovaná účinnosť je prvého apríla ďalšieho roka.

01 - Modified: 2025-11-05 18:37:20 - Feat.: - Title: Pre zákon o dlhovej brzde musí vláda znovu požiadať o dôveru, tvrdí Progresívne Slovensko 02 - Modified: 2025-11-05 10:26:59 - Feat.: - Title: Novela zákona o cestnej premávke by mohla priniesť viaceré zmeny 03 - Modified: 2025-10-31 13:36:11 - Feat.: - Title: Taxikári vyzývajú Ministerstvo dopravy na reguláciu. Tvrdia, že systém zneužívajú organizované skupiny 04 - Modified: 2025-10-28 11:37:48 - Feat.: - Title: Zmeny v cestnej premávke: Rýchlosť chôdze stanovili poslanci na 6 km/h, k lekárovi povinne sa pôjde neskôr 05 - Modified: 2025-10-22 15:50:19 - Feat.: - Title: Parlament prerokuje novelu zákona o hazarde v skrátenom konaní, Tipos by mohol prevziať platné licencie
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
11. november 2025 09:46