TASR - Marko Erd
StoryEditor

D4/R7: nultý obchvat Bratislavy

09.07.2018, 13:07
Dlhá stagnácia a črtajúci sa environmentálny škandál.

Problémy: stavebné povolenia, zmeny projektu, aktivisti
Odhadované meškanie: dva roky
Vplyv odvolaní na meškanie: minimálny

Na novom bratislavskom obchvate sa začalo stavať s 1,5-ročným oneskorením v roku 2018, pričom hotový má byť už o dva roky.

Dôvodom boli meškajúce stavebné povolenia a dodatočné zmeny projektu pred dokončením.

Tie postavili do pozoru tak environmentálnych aktivistov, ako aj bratislavských mestských poslancov. Podľa poslanca Jozef Uhlera je cieľom zmien jediné – ušetriť.

​Konzorcium na čele so španielskou firmou Cintra sa totiž obchvat zaviazalo postaviť za výhodných 1,7 miliardy eur. Teraz podľa aktivistov šetrí na stavebnom materiáli a projekt okresáva aj po technickej stránke, čo môžu v končenom dôsledku pocítiť aj vodiči.

Stavbu tak pozastavia ďalšie odvolávania. Napadnutých je pritom už viacero úsekov R7.

„Budeme podávať odvolania pri novom posudzovaní, ak sa projekt nevráti do tej podoby, na akej sme sa dohodli,“ avizoval v máji Uhler.

ad

01 - Modified: 2024-11-15 12:28:27 - Feat.: - Title: PS sa domnieva, že rezorty dopravy a obrany plánujú časti diaľnic a železníc stavať v utajenom režime 02 - Modified: 2024-11-11 15:35:20 - Feat.: - Title: Okrem budov sa stavia aj najmenej diaľnic. Prepad je väčší, než sme očakávali, hovorí šéf stavbárov 03 - Modified: 2024-10-13 11:36:06 - Feat.: - Title: Železnice verzus diaľnice. Komu štát na budúci rok pošle viac peňazí a ktoré projekty dostanú prioritu? 04 - Modified: 2024-09-19 11:04:09 - Feat.: - Title: V auguste sa na elektronickom mýte vybralo takmer dvadsať miliónov eur 05 - Modified: 2024-08-19 17:39:39 - Feat.: - Title: Machala ako jednotka, Karas o chybe Suska a tento rok nula kilometrov diaľnic (Brífing HN)
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
25. november 2024 15:00