robotník, obchvat, diaľniceTASR
StoryEditor

Aké hrozby môže priniesť vypovedanie zmluvy?

25.09.2018, 00:00
Hovorí sa, že začať od začiatku je vždy jednoduchšie.

Zbaviť sa problémovej stavby by bola v súčasnom stave skôr výhra pre zhotoviteľov, nie pre štát či vodičov, domnieva sa Kovalčík. Odôvodňuje to tým, že v konečnom dôsledku by bola stavba dokončená neskôr, bola by ešte drahšia a pravdepodobne aj nekvalitnejšia.

„Nájsť novú firmu na rozpracovanú stavbu, z ktorej niekto vyhodil pôvodného zhotoviteľa, je náročná úloha. Predošlý zhotoviteľ by musel ručiť za kvalitu prác,“ hodnotí analytik. Podľa Palčáka by tiež hrozila nízka účasť v prípadnej novej súťaže.

„Pre stavebnú firmu je oveľa jednoduchšie vždy začať od začiatku, než dokončovať cudzí projekt,“ dodáva. Ako ukázala prax z Prešova, po vypovedaní zmluvy by navyše hrozili súdne prieťahy.

Dôležitým je tiež fakt, že zhruba 75 percent zmluvnej ceny stavby nám má po dokončení uhradiť Brusel. Hoci nová súťaž automaticky neznamená, že by nám eurofondy prepadli, stať by sa tak mohlo, keby sa výrazne oneskorila.

Diaľnica musí byť teda dokončená kýmkoľvek najneskôr v roku 2023, to je totiž termín konca programového obdobia aktuálneho eurofondového balíka na dopravu.

01 - Modified: 2023-05-26 06:35:58 - Feat.: - Title: Diaľničiarom sa nedarí vysúťažiť mýto. Kellnerovej SkyToll si ho môže udržať 02 - Modified: 2023-05-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Diaľnice už má hocikto, kopírujme! 03 - Modified: 2023-05-21 10:03:45 - Feat.: - Title: Známy pivovar definitívne krachuje. S rastom mu pomohli Tesco aj Plavčanove dotácie 04 - Modified: 2023-05-19 16:50:43 - Feat.: - Title: Známy pivovar definitívne krachuje. S rastom mu pomohli Tesco aj Plavčanove dotácie 05 - Modified: 2023-05-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Tender na projekt OnkoAsist za takmer jedenásť miliónov eur opäť predĺžili
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
29. máj 2023 16:29