Pravdepodobne nie. „Keďže sa zhotoviteľom dlhodobo nedarí dodržiavať termíny, otázka vypovedania zmluvy je na mieste,“ zhodnotil riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák.
Situácia podľa neho na stavbe dlhodobo nie je dobrá, zhotovitelia sa ukázali ako problémoví, no zároveň sa obáva, že „na dobré riešenia pri tejto stavbe je už príliš neskoro“.
Na Slovensku bezprecedentné vypovedanie zmluvy s firmou, ktorá stavia kľúčovú diaľnicu, by mohlo priniesť ešte väčšia omeškanie. Nanovo by bolo totiž treba úsek súťažiť.
„Spomínam si na jediný podobný prípad pri objazde Prešova, ktorý rozostavala firma Hant a dokončoval ho Doprastav,“ povedal pre HN analytik INEKO a bývalý šéf stratégie ministerstva dopravy Ján Kovalčík.
Táto stavba však bola neporovnateľne menšia, jednoduchšia a lacnejšia.
Odborníci sa zhodujú na tom, že vypovedanie zmluvy mala NDS riešiť skôr, kým stavba nebola v pokročilom štádiu rozpracovania.