Dokončenie tunela Višňové sa posunie o dva roky neskôr, teda do roku 2022.Pavol Funtál
StoryEditor

Prečo vznikli spory so zhotoviteľom?

25.09.2018, 00:00
Úsek diaľnice od Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu razí slovensko-talianske konzorcium firiem Dúha a Salini Impegrilo.

Zmluvu na kľúčovú časť D1 medzi Žilinou a Martinom podpísali ešte v roku 2014, práce mali podľa zmluvného termínu ukončiť v závere budúceho roka.

Generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin naposledy na stavbe upozornil, že v súčasnosti uplynulo takmer 80 percent termínu výstavby a finančne je vykázaných len 41 percent diela.

Minister dopravy zasa zdôraznil, že aktuálne sa stavia iba na dvadsiatich objektoch na stavbe, pričom stavebné povolenie má zhotoviteľ vydané na 75 objektov. Práce zatiaľ stagnujú najmä na mostoch.

Za meškanie stavby, ktoré podľa zhotoviteľa spôsobujú objektívne geologické príčiny, už diaľničiari žiadajú pokutu.

Hovoria o tom od začiatku roka, jej nárokovateľnosť mal posúdiť nezávislý stavebný dozor, zatiaľ sa tak však nestalo.

NDS v súčasnosti žiada šesť miliónov eur. „Viete, aká je posledná možnosť. Vypovedať zmluvu. Prístup zhotoviteľa je veľmi neštandardný, ani na jednej stavbe nemáme takéto problémy,“ uviedol Ďurišin.

01 - Modified: 2022-08-18 12:11:51 - Feat.: - Title: Na Moste SNP v Bratislave by sa mala znížiť maximálna rýchlosť na 50 kilometrov za hodinu 02 - Modified: 2022-08-08 15:04:43 - Feat.: - Title: 30-tka v meste? Vodiči môžu čoskoro spomaliť, Brusel volá po plošnom znížení rýchlosti 03 - Modified: 2022-08-02 17:45:00 - Feat.: - Title: Štát chce stavať diaľnicu, ktorá podľa odborníkov nedáva ekonomický zmysel. Pozemky sú však vykúpené 04 - Modified: 2022-08-02 17:00:00 - Feat.: - Title: Železnice už nehrajú „slepú babu“ 05 - Modified: 2022-08-01 12:21:02 - Feat.: - Title: Chyby, ktorými vodiči ostatných vytáčajú i ohrozujú. Robíte niektoré z nich aj vy?
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
19. august 2022 22:13