Podľa analytika obchodu Ľubomíra Drahovského idú spotrebitelia do outletu s myšlienkou dobre a výhodne nakúpiť. Keď ich nejaký tovar zaujme a rovnako pozitívne ohodnotia aj jeho cenu, tak ho kúpia.
„Na druhej strane treba povedať, že v ostatných dvoch-troch rokoch sa veľmi výrazne mení pohľad spotrebiteľa a jeho kúpnej sily na to, čo nakúpi,“ vysvetľuje. Rozhoduje aj to, odkiaľ spotrebiteľ pochádza.
V regiónoch, kde je vyššia kúpyschopnosť obyvateľstva z hľadiska príjmov domácností, je pohľad na značkový tovar podstatne iný, ako je to v regiónoch, kde je nezamestnanosť vysoká.
Okrem toho, pre outlety sa podľa Drahovského tiež vynorila ďalšia konkurencia v podobe internetových obchodov, ktoré zlepšili svoje služby, ponuku, dopravu či reklamácie.