Výstavba D1 pri Žiline sa začala oficiálne stavať v júni 2014 a o rok neskôr sa začal raziť aj tunel Višňové.
Minulý august sa tunel dočkal prerazenia prvej rúry tunela, druhej v polovici septembra.
Pochybnosti vyvolalo rozhodnutie ministerstva dopravy predĺžiť zhotoviteľom stavebné povolenie do decembra 2022, kedy uplynie aj platnosť staveného povolenia. Ak sa to do vtedy nestihne, Slovensko príde o eurofondy.
Konzorcium žiadalo úpravy pre nevyhovujúce geologické podmienky. Zmluvný termín dokončenia diaľnice bol pritom december 2019 a pôvodne odhadované meškanie o december neskôr.
S prácou konzorcia však nie je spokojný premiér s ministrom dopravy ani diaľničiari.
Vyhrážali sa preto, že ak nebude diaľnica do februára hotová v požadovanom stave, zo stavby ho donútia odísť. Nové verejné obstarávanie by však mohlo priniesť ešte väčší časový sklz.
Náhradné krízové scenáre by následne musel odobriť Úrad pre verejné obstarávanie a Európska komisia. Brusel prispieva na diaľnicu 368 miliónmi z celkovej zazmluvnenej sumy 491 miliónov eur.
Do teraz sa z nej mala vyčerpať asi polovica, a teda do stále nedostavaného tunela Višňové sme už naliali okolo 245 miliónov.