Olej do ohňa priliala aj kritika ministra dopravy Árpáda Érseka voči rozhovoru šéfa Dúhy Miroslava Remetu s novinármi, odôvodnenie meškania nepredvídateľnými geologickými podmienkami či vymáhanie 50 miliónov eur manažérmi Salini Impregilo od rezortu dopravy.
Suma má predstavovať nároky za práce navyše, podľa Érseka ich však teraz firma nevie vôbec vydokladovať.
Osud dokončenia diaľnice medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou tak nie je známy.
Dúha a Salini Impregilo sa snažia s diaľničiarmi dohodnúť na novom usporiadaní vzťahov, čo majú oznámiť do konca februára, kedy uplynie stavebný míľnik. Spory už rieši aj medzinárodná komisia.
Do centra pozornosti však teraz vstupujú aj subdodávatelia. Tí mali od roku 2017 písať listy NDS a ministrovi dopravy z dôvodu ich nevyplatenia.
Viacerí preto zo stavby odchádzajú či ich prepúšťajú a na stavbe tak pracuje čoraz menej robotníkov, čo len meškanie predlžuje .