StoryEditor

Čo čaká cesty prvej triedy?

24.05.2019, 00:00
Tvoria viac než 18 percent cestnej siete na Slovensku.

V závese pozornosti. Tak sa hovorí o cestách prvej triedy. Viaceré zo 79 úsekov by však najbližších štyroch rokoch mali prejsť renováciou a dočkajú sa novej a hladšej vozovky.

HN

​Slovenská správa ciest predpokladá, že na zasanovanie kľúčových úsekov bude potrebovať 166 miliónov eur. Zákazku by mal dostať ten, ktorý cenu najviac podlezie.

Z najlepších ponúk vytvorí potom Správa rámcovú dohodu s maximálne tromi uchádzačmi, konkrétne úseky bude obstarávať elektronickou aukciou.

Cesty prvej triedy tvoria viac než 18 percent cestnej siete na Slovensku, približne tretina z nich je v nevyhovujúcom stave a viac ako osem percent v havarijnom, vyplýva zo správy Implementačnej jednotky Útvaru hodnoty za peniaze.

HN

Podľa analytika inštitútu INEKO Jána Kovalčíka je dôvodom zlého stavu ciest prvej triedy aj to, že politici sa zameriavajú na diaľnice a rýchlostné cesty preto, lebo sa pri nich najlepšie zbierajú politické body.

Podobný názor má aj analytik Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Dalibor Trebichalský, podľa ktorého sa väčšina vecí nechá zájsť až do havarijného stavu. Kritický stav neobchádza ani mosty na cestách. HN

01 - Modified: 2024-11-21 18:45:10 - Feat.: - Title: Na mnohých miestach komplikuje dopravu poľadovica 02 - Modified: 2024-11-17 16:08:07 - Feat.: - Title: V noci bude uzavretá diaľnica D1 medzi Popradom a Mengusovcami aj tunel Bôrik 03 - Modified: 2024-11-16 16:34:00 - Feat.: - Title: New York spoplatní vjazd na Manhattan, má to zmierniť dopravnú záťaž. Donald Trump je proti 04 - Modified: 2024-11-14 13:57:30 - Feat.: - Title: Časť diaľnice D1 v Bratislave čoskoro úplne uzavrú: NDS už chystá prepojenie kľúčových úsekov (veľký prehľad) 05 - Modified: 2024-11-13 07:31:56 - Feat.: - Title: Cesta pri Párnici je po vážnej dopravnej nehode už čiastočne prejazdná
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
22. november 2024 00:08