V závese pozornosti. Tak sa hovorí o cestách prvej triedy. Viaceré zo 79 úsekov by však najbližších štyroch rokoch mali prejsť renováciou a dočkajú sa novej a hladšej vozovky.
Slovenská správa ciest predpokladá, že na zasanovanie kľúčových úsekov bude potrebovať 166 miliónov eur. Zákazku by mal dostať ten, ktorý cenu najviac podlezie.
Z najlepších ponúk vytvorí potom Správa rámcovú dohodu s maximálne tromi uchádzačmi, konkrétne úseky bude obstarávať elektronickou aukciou.
Cesty prvej triedy tvoria viac než 18 percent cestnej siete na Slovensku, približne tretina z nich je v nevyhovujúcom stave a viac ako osem percent v havarijnom, vyplýva zo správy Implementačnej jednotky Útvaru hodnoty za peniaze.
Podľa analytika inštitútu INEKO Jána Kovalčíka je dôvodom zlého stavu ciest prvej triedy aj to, že politici sa zameriavajú na diaľnice a rýchlostné cesty preto, lebo sa pri nich najlepšie zbierajú politické body.
Podobný názor má aj analytik Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Dalibor Trebichalský, podľa ktorého sa väčšina vecí nechá zájsť až do havarijného stavu. Kritický stav neobchádza ani mosty na cestách.