Tunel VišňovéTASR/P. Ďurčo
StoryEditor

Pri akom diaľničnom úseku nám hrozí prepadnutie eurofondov?

24.05.2019, 00:00
Eurofondy na dopravu však čerpáme najefektívnejšie.

K pripravovaným úsekom diaľnice patrí napríklad D1 Hubová - Ivachnová, D1 Budimír - Bidovce či D1 Lietavská Lúčka – Višňové - Dubná skala. Práve posledný spomenutý úsek je pre tunel Višňové problematický pre pozastavené práce.

Firma Salini Impregilo, ktorá ho mala pôvodne dokončiť, totiž nedodržiavala termíny. Rezort dopravy jej preto vypovedal zmluvu a hľadá nového zhotoviteľa.

​V tomto prípade hrozí predraženie výstavby až prepadnutie eurofondov.

Pre porovnanie, úsek Budimír – Bidovce, tiež financovaný z eurofondov, je teraz v poslednom roku výstavby. Mali by sme vyčerpať celú sumu a stavbu dokončiť načas.

Aj napriek spomenutým úskaliam, eurofondy na dopravu čerpáme najefektívnejšie. Za posledných 15 rokov sa z dotácií Európskej únie vybudovalo 150 kilometrov diaľnic a ešte viac ciest druhej a tretej triedy.

01 - Modified: 2024-09-03 09:54:52 - Feat.: - Title: Takáč: Agrorezort vyzýva poľnohospodárov, aby žiadali o dotácie z eurofondov 02 - Modified: 2024-08-21 14:12:14 - Feat.: - Title: „Nežná revolúcia vo vzdelávaní“. Drucker predstavil veľké zmeny v školstve, odmietol jeho politizáciu 03 - Modified: 2024-08-21 09:33:59 - Feat.: - Title: Slovensko si požičia na spolufinancovanie eurofondov stovky miliónov eur 04 - Modified: 2024-08-19 17:39:39 - Feat.: - Title: Machala ako jednotka, Karas o chybe Suska a tento rok nula kilometrov diaľnic (Brífing HN) 05 - Modified: 2024-08-16 16:59:57 - Feat.: - Title: Čerpanie eurofondov bolo koncom júla na úrovni viac ako 106 percent, zostáva ešte 286 miliónov
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
07. september 2024 22:14