Tunel VišňovéTASR/P. Ďurčo
StoryEditor

Pri akom diaľničnom úseku nám hrozí prepadnutie eurofondov?

24.05.2019, 00:00
Eurofondy na dopravu však čerpáme najefektívnejšie.

K pripravovaným úsekom diaľnice patrí napríklad D1 Hubová - Ivachnová, D1 Budimír - Bidovce či D1 Lietavská Lúčka – Višňové - Dubná skala. Práve posledný spomenutý úsek je pre tunel Višňové problematický pre pozastavené práce.

Firma Salini Impregilo, ktorá ho mala pôvodne dokončiť, totiž nedodržiavala termíny. Rezort dopravy jej preto vypovedal zmluvu a hľadá nového zhotoviteľa.

​V tomto prípade hrozí predraženie výstavby až prepadnutie eurofondov.

Pre porovnanie, úsek Budimír – Bidovce, tiež financovaný z eurofondov, je teraz v poslednom roku výstavby. Mali by sme vyčerpať celú sumu a stavbu dokončiť načas.

Aj napriek spomenutým úskaliam, eurofondy na dopravu čerpáme najefektívnejšie. Za posledných 15 rokov sa z dotácií Európskej únie vybudovalo 150 kilometrov diaľnic a ešte viac ciest druhej a tretej triedy.

01 - Modified: 2025-12-05 07:51:05 - Feat.: - Title: Práce na rozšírení D1 pri Bratislave predĺžili. Šéf diaľničiarov avizuje čiastočné spustenie po Novom roku 02 - Modified: 2025-12-04 20:49:26 - Feat.: - Title: Brusel navrhuje desaťnásobne viac na vojenskú mobilitu. Žiláková chce z balíka opravovať mosty 03 - Modified: 2025-12-03 12:45:39 - Feat.: - Title: Migaľ: Slovensko vyčerpalo 1,5 miliardy eur z eurofondov a splnilo pravidlo N+3 04 - Modified: 2025-11-27 09:17:53 - Feat.: - Title: Kriminalisti zasahujú v Košiciach, vyšetrujú škodu z eurofondov za takmer desať miliónov eur 05 - Modified: 2025-11-26 16:16:49 - Feat.: - Title: Ráž chce urýchliť diaľnicu do Poľska. Na východe sľúbil konkrétny termín, no má jednu podmienku
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
06. december 2025 00:36