Tunel VišňovéTASR/P. Ďurčo
StoryEditor

Pri akom diaľničnom úseku nám hrozí prepadnutie eurofondov?

24.05.2019, 00:00
Eurofondy na dopravu však čerpáme najefektívnejšie.

K pripravovaným úsekom diaľnice patrí napríklad D1 Hubová - Ivachnová, D1 Budimír - Bidovce či D1 Lietavská Lúčka – Višňové - Dubná skala. Práve posledný spomenutý úsek je pre tunel Višňové problematický pre pozastavené práce.

Firma Salini Impregilo, ktorá ho mala pôvodne dokončiť, totiž nedodržiavala termíny. Rezort dopravy jej preto vypovedal zmluvu a hľadá nového zhotoviteľa.

​V tomto prípade hrozí predraženie výstavby až prepadnutie eurofondov.

Pre porovnanie, úsek Budimír – Bidovce, tiež financovaný z eurofondov, je teraz v poslednom roku výstavby. Mali by sme vyčerpať celú sumu a stavbu dokončiť načas.

Aj napriek spomenutým úskaliam, eurofondy na dopravu čerpáme najefektívnejšie. Za posledných 15 rokov sa z dotácií Európskej únie vybudovalo 150 kilometrov diaľnic a ešte viac ciest druhej a tretej triedy.

01 - Modified: 2022-06-27 13:40:35 - Feat.: - Title: Šéf ÚVO Hlivák hovoril s europoslancami aj o lepšej kontrole eurofondov 02 - Modified: 2022-06-24 12:27:12 - Feat.: - Title: Slovensko bude vracať osem miliárd z eurofondov, tvrdí Nicholsonová. Klamstvo, bráni sa Remišovej rezort 03 - Modified: 2022-06-23 11:37:02 - Feat.: - Title: Kontrola verejného obstarávania by nemala brzdiť čerpanie eurofondov, povedal šéf ÚVO Hlivák 04 - Modified: 2022-06-19 17:37:50 - Feat.: - Title: Veľké opravy slovenských diaľnic. Pozrite si, kde sa stroje do ciest „zahryznú“ najviac (mapa) 05 - Modified: 2022-06-06 15:01:15 - Feat.: - Title: Veľké nie našim obciam
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
05. júl 2022 10:56