Tunel VišňovéTASR/P. Ďurčo
StoryEditor

Pri akom diaľničnom úseku nám hrozí prepadnutie eurofondov?

24.05.2019, 00:00
Eurofondy na dopravu však čerpáme najefektívnejšie.

K pripravovaným úsekom diaľnice patrí napríklad D1 Hubová - Ivachnová, D1 Budimír - Bidovce či D1 Lietavská Lúčka – Višňové - Dubná skala. Práve posledný spomenutý úsek je pre tunel Višňové problematický pre pozastavené práce.

Firma Salini Impregilo, ktorá ho mala pôvodne dokončiť, totiž nedodržiavala termíny. Rezort dopravy jej preto vypovedal zmluvu a hľadá nového zhotoviteľa.

​V tomto prípade hrozí predraženie výstavby až prepadnutie eurofondov.

Pre porovnanie, úsek Budimír – Bidovce, tiež financovaný z eurofondov, je teraz v poslednom roku výstavby. Mali by sme vyčerpať celú sumu a stavbu dokončiť načas.

Aj napriek spomenutým úskaliam, eurofondy na dopravu čerpáme najefektívnejšie. Za posledných 15 rokov sa z dotácií Európskej únie vybudovalo 150 kilometrov diaľnic a ešte viac ciest druhej a tretej triedy.

01 - Modified: 2024-11-19 10:59:27 - Feat.: - Title: Z eurofondov by sme mali mať k dispozícii takmer 13 miliárd eur. Musia byť použité do roku 2029, tvrdí Raši 02 - Modified: 2024-11-15 18:40:00 - Feat.: - Title: Chcú od žiakov viac pohybu, no telocviční niet. HN hovorili s riaditeľmi škôl, kde cvičia deti v zime 03 - Modified: 2024-11-15 12:28:27 - Feat.: - Title: PS sa domnieva, že rezorty dopravy a obrany plánujú časti diaľnic a železníc stavať v utajenom režime 04 - Modified: 2024-11-14 14:57:22 - Feat.: - Title: Zmeny vo verejnom obstarávaní pomáhajú pri čerpaní eurofondov, tvrdí rezort investícií 05 - Modified: 2024-11-07 13:32:09 - Feat.: - Title: NDS získala 21 miliónov eur z eurofondov na refundáciu nákladov na úseky rýchlostných ciest
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
22. november 2024 05:39