Tunel VišňovéTASR/P. Ďurčo
StoryEditor

Pri akom diaľničnom úseku nám hrozí prepadnutie eurofondov?

24.05.2019, 00:00
Eurofondy na dopravu však čerpáme najefektívnejšie.

K pripravovaným úsekom diaľnice patrí napríklad D1 Hubová - Ivachnová, D1 Budimír - Bidovce či D1 Lietavská Lúčka – Višňové - Dubná skala. Práve posledný spomenutý úsek je pre tunel Višňové problematický pre pozastavené práce.

Firma Salini Impregilo, ktorá ho mala pôvodne dokončiť, totiž nedodržiavala termíny. Rezort dopravy jej preto vypovedal zmluvu a hľadá nového zhotoviteľa.

​V tomto prípade hrozí predraženie výstavby až prepadnutie eurofondov.

Pre porovnanie, úsek Budimír – Bidovce, tiež financovaný z eurofondov, je teraz v poslednom roku výstavby. Mali by sme vyčerpať celú sumu a stavbu dokončiť načas.

Aj napriek spomenutým úskaliam, eurofondy na dopravu čerpáme najefektívnejšie. Za posledných 15 rokov sa z dotácií Európskej únie vybudovalo 150 kilometrov diaľnic a ešte viac ciest druhej a tretej triedy.

01 - Modified: 2024-04-18 13:07:01 - Feat.: - Title: Vláda vyčlení stovky miliónov eur na rozvoj verejnej dopravy na Slovensku 02 - Modified: 2024-04-15 14:22:15 - Feat.: - Title: Fico kritizuje opozíciu: Nerozumeli tomu a my sa s tým teraz boríme. U Ódora nepohli ani prstom 03 - Modified: 2024-04-12 14:52:28 - Feat.: - Title: V ohrození sú nemocnice aj trať na východe. Kmec tvrdí, že otázky o zrušenej špeciálnej prokuratúre zodpovie 04 - Modified: 2024-04-12 13:25:29 - Feat.: - Title: Čerpanie eurofondov zo starého programového obdobia je na úrovni vyše 100 percent, hlási ministerstvo financií 05 - Modified: 2024-03-21 11:24:33 - Feat.: - Title: Eurofondy chceme čerpať efektívnejšie než v minulosti
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
19. apríl 2024 15:01