StoryEditor

Vyhľadávame použité oblečenie?

27.07.2019, 00:00
Viaceré značky prišli aj s konceptom upcyclingu.

Našinci síce nabehli na trend udržateľnosti, Inštitút cirkulárnej ekonomiky však ešte v roku 2016 zistil, že k problémom Slovenska stále patrí nízke povedomie o obehovom hospodárstve, náročnosť komunikovať jeho podstatu a význam či nedostatok štátnych financií potrebných pre veľké počiatočné investície.

Podľa prieskumu Nadácie Pontis s agentúrou FOCUS si vlani 42 percent obyvateľov Slovenska kúpilo cielene ekologické produkty vrátane takých, ktoré boli o niečo drahšie ako bežné produkty.

Príkladom sú aj viaceré značky, ktoré prišli s konceptom upcyclingu, teda s premenou starých produktov. Na Slovensku k nim patria napríklad Fashion Recycling Lab, BagBet či Nosene.

Posledná značka funguje od roku 2015, keď prišla s konceptom „lepšieho“ secondhandu, neskôr tiež do svojej ponuky zaradila upcyclované produkty. Výťažok z predaja následne smeruje na pomoc týraným ženám.

„Postoj Slovákov k nosenému oblečeniu sa zmenil rozhodne pozitívne. Ľudia dnes viac premýšľajú ekologicky, a preto nákup v second hande prestáva byť tabu,“ uviedla pre HN Katarína Hutyrová, spoluzakladateľka a manažérka second handu.

Okrem toho miesto na slovenskom trhu majú stále aj tradičné secondhandy. K najväčším na Slovensku patrí európska sieť Textile House, ktorá ročne pretriedi 20-tisíc ton oblečenia. Na svojej stránke informujú, že ich vlani navštívili viac ako tri milióny zákazníkov.

Sekcia Globálne vznikla v rámci programu Svet medzi riadkami, ktorý v spolupráci s HN realizuje mimovládna organizácia Človek v ohrození a Katedra žurnalistiky na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Projekt spolufinancuje SlovakAid.

01 - Modified: 2024-07-25 15:43:38 - Feat.: - Title: Zlacnie Slovákom výmena šatníka? Brazília zatriasla cenou kľúčového artikla pre módny trh 02 - Modified: 2024-07-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Za krásu a silu Ruska. Módna značka s Putinovým menom chce dobyť Áziu 03 - Modified: 2024-07-04 09:00:00 - Feat.: - Title: Má ísť o ekologického konkurenta polyesterovej módy. Oblečenie z viskózy však nie je také udržateľné ako sa zdá 04 - Modified: 2024-06-28 12:30:26 - Feat.: - Title: Vybehnite do hôr! Nezabúdajte však na dôkladnú prípravu 05 - Modified: 2024-06-19 10:48:33 - Feat.: - Title: Centru Bratislavy kraľujú sekáče a Gen Z ich miluje. Ktorý má najlepší výber a ceny? Zisťovali sme to za teba
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
27. júl 2024 02:19